Goed zadel voor moeilijke rug

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RHCP18

Goed zadel voor moeilijke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 08:56

Hallo iedereen,
Ik heb sinds kort besloten dat ik mijn pony'tje terug ga rijden na een lange stop omdat de DA dacht dat ze kissing spines had, gelukkig bleek haar rug enkel goed vast te zitten dus osteopaat laten komen die het heeft kunnen oplossen :) nu omdat ze altijd met een verkeerd zadeltje bereden is geweest vind ze het niet echt leuk meer als we afkomen met een zadel, nu wil ik wel graaf terug met haar beginnen rijden en heb ik terug een goedpassend zadel nodig... Zodat we kunnen werken aan haar zadel en singel nijd heven jullie misschien enkele merken die je zonodig kunt aanpassen zodat ik niet steeds van zadel moet veranderen...( ondertussen heb ik al 3 keer doordat ze meer spieren kreeg door het grondwerk) liefst geen wintec aangezien dit in mijn geval te snel vuil word.
Groetjes

denisewinter

Re: Goed zadel voor moeilijke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:01

Zadelmaker laten komen. Weet je zeker dat je een goedzakken heb en ruim keus.

RHCP18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 09:05

Even extra informatie mijn pony is 19jaar en heb haar nu 4maanden, bij mij heeft ze nooit een zadel gekregen dat haar niet paste.... Maar daarvoor stond ze op een manege en werd ze niet gebruikt wegens onhandelbaar onder het zadel... Blek gewoon dat ze pijn had heb gaar 2maanddn halve stal gehad en zo goed als mogelijk gezocht naar een passend zadel op de manege zelf. Dan haar verhuist naar een weitje en meteen een passend zadel gekocht nog geen maand nadien moeten verkopen omdat het niet meer paste... Dan diagnose van mogelijk kissing spines foto's laten en nemen en bleek dat ze enkel goed vastzat van de verkeerde zadels..

Jessix

Re: Goed zadel voor moeilijke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:08

Er zijn zadels zat die je aan kan (laten) passen, maar ik denk dat je wel een zadelfitter moet laten komen om te kijken wat haar het beste past. Ik zou daar niet op bezuinigen, helemaal niet gezien haar verleden.

Ook de zadels die je zelf aan kan passen, zoals Wintec, kunnen niet de geschikte vorm boom hebben voor jouw pony. De enige die dat kan beoordelen is een goede zadelfitter.

RHCP18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 09:11

De eerste keer hebben er een laten komen maar was echt te snel te klein n heeft ons veel geld gekost... Dus nu mag het ons terug wel wat geld kosten maar liefst voor een lange tijd :)

RHCP18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 09:13

Jessix schreef:
Er zijn zadels zat die je aan kan (laten) passen, maar ik denk dat je wel een zadelfitter moet laten komen om te kijken wat haar het beste past. Ik zou daar niet op bezuinigen, helemaal niet gezien haar verleden.

Ook de zadels die je zelf aan kan passen, zoals Wintec, kunnen niet de geschikte vorm boom hebben voor jouw pony. De enige die dat kan beoordelen is een goede zadelfitter.

Oke we zullen dus een zadelpasser laten komen :)