Aangezien mijn paard met zijn achter hoeven nog wel eens zijn kogel of hoef wil aantikken, ben ik op zoek naar passende beschermers hiervoor zodat ze hij zichzelf niet kan beschadigen. Ik ben aan het rondkijken voor peesbeschermers en springschoenen en vraag me af welke maat hij nodig heeft. Het betreft een paard van 1.58. Ik zat zelf te denken aan maat cob peesbeschermers en maat m springschoenen.
Kun je niet een stel beschermers van een stalgenoot/kennis/vriendin passen? Vergis je trouwens niet in springschoenen, ik heb voor mijn Haflinger van 1.50 al een maatje L en dat gaat nog nét dicht(en hij is een redelijk modern type dus geen dikke benen oid).
Ik zou gewoon full en L of XL springschoenen nemen. Maat cob beenbeschermers is echt voor pony's. De maten cob en pony worden ook vaak door elkaar gebruikt bij peesbeschermers.
Ik heb een pony van 1,55m met springschoenen maat M en peesbeschermers maat full, cob is echt te klein.
Springschoenen had ze voorheen altijd in maat L maar het lijkt alsof de maten groter worden. Als ik nieuwe koop kan ze in een L gewoon zwemmen en moet ik deze omruilen voor een M.
jowien
Geplaatst: 08-08-14 14:08
Wanneer doet je paard het? Als hij moe wordt? Op ongelijke bodem? Als hij druk is? Of is het nieuw? Dan zou het met iets anders bekappen misschien gecorrigeerd kunnen worden. Peesbeschermers alleen gebruiken als en wanneer het echt nodig is.
Bedoel je dat hij met het ene achterbeen het andere achterbeen aantikt? Dan heb jij strijklappen/ kogelbeschermers nodig, geen peesbeschermers en springschoenen.
Als hij met een achterbeen een voorbeen aantikt, dan wel peesbeschermers. Let erop dat hij zijn gewrichten makkelijk kan buigen, dat ze niet te groot zijn.
Hier paard van 1.62 waarvoor L springschoenen en full beschermers echt te groot zijn hoor. Hangt een beetje af van lengte pijpbeen. Bij die van mij beschermers vaak te lang.