Deken voor breed paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xWildrose

Deken voor breed paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 10:14

Hallo,

Uiteraard heb ik eerst de zoekfunctie gebruikt, maar kwam er niet helemaal goed uit, vandaar dat ik het op deze manier probeer.

Ik ben op zoek naar nieuwe dekens voor mijn Friese merrie voor aankomende winter. Ze heeft voornamelijk een flinke borst en nek en afgelopen winter heeft de deken een beetje geschuurd bij haar borst, daarom ben ik op zoek naar andere dekens voor haar. Ze is echt een stuk breder geworden het laatste jaar. Ik heb inderdaad al dekens gevonden die speciaal voor brede paarden zijn, maar het punt is dat ik graag wil gaan werken met liners en een regendeken en het zo opbouwen. Welke dekens zijn dan het beste geschikt? Ben wel op zoek naar een deken die echt goed waterdicht is, we willen de paarden natuurlijk zoveel mogelijk buiten hebben.

Alvast bedankt, ik kom er namelijk niet helemaal uit.

MarBri

Re: Deken voor breed paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:31

Ik heb amigo bravo dekens met liners voor mijn fries. Zit bij haar mooi. Nergens schuurplekken. Liners blijven ook goed zitten.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:32

ik heb op paardenboulevard punt nl een mooie afgelopen winter gekocht vooor mn ''ouderwetse'' type fries

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:33

Ik gebruik ook amigo dekens voor m'n brede fries ligt perfect!

fietje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:41

Ik gebruik voor mijn brede paarden Weather Beeta dekens deze sluiten mooi aan en hebben geen ''harde'' schurende randen als de big nek dekens van rambo of rhino die bijv geen schoft bontje hebben

galopsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 20:58

Je hebt bij de paardendrogist amigo deken voor brede paarden, het is erg jammer dat er hier geen aansluiting bij is voor onderdekens. Wij gebruiken op stal de onderdekens ook gewoon onder dekens zonder aansluiting aan de voorkant. Dan kan je hem alleen aan de achterkant vast maken. Blijft hier altijd goed liggen. Alleen met op en af doen is het wat onhandiger.

Op mijn brede haflinger, passen de wather beeta dekens niet.
Rhino past beter dan de amigo, is mij ervaring.
Kan je niet wat dekens van stalgenootjes passen?

Marretjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 00:42

Google is naar : luba paardendekens

Die maken speciaal dekens voor de bouw van een fries.
Is echt een top site komt mijn deken voor me fries ook vandaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:32

Dominick valt ook heel mooi ruim aan de voorkant.

En Rhino valt voor mijn gevoel voor ook breder dan Amigo.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:56

Ik heb voor mijn Spanjaard Stormshield versatility gehaald. Deze schuren niet op de schoft (zit een kussentje in), en niet op de boeg vanwege dichte voorkant en goedgeplaatste zijdelingse loopsplitten.
Dit is de omschrijving van het model:
Fitted V-free:
De voorkant van de dekens is iets dieper ingesneden waardoor wel de schouder worden bedekt zodat de deken niet de manen bedekt.
De Rug is voorgevormd wat een betere pasvorm geeft. De algehele pasvorm lijkt op die van een staldeken omdat deze al iets voorgevormd is waardoor de deken nog beter zit. De V-Free betekent dat er bij de schoft een kleine verhoging zit waardoor de deken niet op de schoft komt te rusten en hier schuurplekken mee voorkomt. De staartflap van een Fitten deken is verwijderbaar doormiddel van klitteband. Alleen de fitted dekens zijn leverbaar met een gesloten voorkant. De Loopsplitten zijn ruimer.

(ga eens kijken bij de uhg shop).

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:09

Voor mijn brede Fries ook altijd de Amigo met bijpassende liners gehad, zat perfect en de onderdekens blijven goed liggen!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:15

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:34

Hier ook een Horeseware Amigo deken erop liggen (kruising tinker)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:13

Ik had vorige winter een Bucas Big Neck winterdeken voor mijn brede Tinker, maar deze was veel te breed. Ik vraag me echt af wat voor een type paard er wél goed in past, want mijn Tink heeft serieus veel front, maar goed.
Gelukkig kon ik de deken inruilen voor een gewone Bucas en deze past perfect, dit wil ik even met je delen voor het geval je richting die kant gaat denken. :)
Deken merken die hem nog goed passen zijn QHP, Royal Equus en Profi Rider.

Boxers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:15

Rambo optimo :)

Heb zelf de ervaring dat amigo veel minder lang water dicht blijft... Heb er al meerdere versleten en niet omdat ze stuk waren.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:23

Voor mijn tinkermerrie heb ik Stormshield Versatility. Ligt super! Verder heb ik 2 bucas big neck dekens. De 100 gr ligt super, de 300gr gaat na verloop van tijd schuren op de schouders. Geen idee waarom. Die heb ik nu te koop staan.
Ik lees nog iets over Luba dekens, die heb ik ook ooit eens geprobeerd, lag niet verkeerd, maar was niet waterdicht. Absoluut geen service gekregen, ik had gewoon dikke pech. Koop ik dus nooit meer.
Weather Beeta is te smal voor mijn merrie, krijgt ze lelijke plekken van.

ennaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:25

heb je al gekeken op kapaza of tweedehands daar vind je ze in alle kleuren en maten :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:21

Ik heb een vrij brede Groninger met veel borst. Bij hem passen de dekens van Back on track perfect.