Ik heb een tinkerxhaflinger merrie van 11 jaar en ik ben op zoek naar een passend zadel. Ze is een ontzettend brede pony en ik heb al heel wat afgezocht naar een passend iets maar het is nog een hele klus. Misschien heeft iemand tips of zelf een zadel liggen? Het hoeft geen nieuw zadel te zijn als het er maar netjes uitziet. Ook ben ik niet opzoek naar een zadel boven de 400 euro want zo heel vaak rijd ik niet en vind dat anders zonde.
Een zadelpasser is de beste keuze. Besparen op een zadel lijkt mij ook geen slim idee... Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat je een zadel van +2000 euro moet hebben.
Welke zadels heb je tot nu toe al gepast?
dancer_
Geplaatst: 05-08-14 19:00
Misschien een zadelmaker erbij laten komen. Zelf op zoek gaan naar een wat voor jou passend zadel lijkt en dat laten controleren door een zadelmaker Een zadel via de zadelmaker kan uiteraard ook, maar dat zal meestal wel duurder als 400 euro uitvallen.
Esther_r20
Geplaatst: 05-08-14 19:01
Hoi ik heb nog een mooi zadel liggen. Wel merkloos, maar in zeer goede staat. Gecontroleerd door de zadelmaker op rechte boom en gelijke kussens. Had het zadel op mn (dikke) pre Liggen, maar die is afgevallen en heeft nu een normaal maatje
de zadelmaker is geweest en die heeft de maten doorgegeven waarmee ik op zoek kon, maar omdat het een hele brede moet zijn is het lastig te vinden. Hij had zelf geen zadel liggen die paste gewoon omdat ze te breed is.
Is een wintec niet iets voor je? Deze zadels zijn tweedehands makkelijk onder je budget te vinden. Zit heel fijn en ligt vaak ook goed op wat bredere koudbloedjes. Je kunt de boom hierin wisselen, zo kun je het zadel breder maken. Voor mij is het een fijne uitkomst geweest voor mijn brede tinker.
Ik dacht dat je met boommaat 43 ofzo ging afkomen.
De boommaten verschillen per merk, dus ik begrijp niet goed waarom de zadelmaker je je 'aan je lot overlaat' bij de zoektocht... Ik zou een andere laten komen
En wintec wide moet ook lukken, hun witte boom is 34, en in de Wide serie kan je nog breder gaan.
Wij hebben op onze vrij brede fjord een ainsley vanguard liggen. Ligt echt super en een ontzettend fijn zadel. Wel wat duurder maar 2e hands misschien ?