fairfax of msfc singel, verschil?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

frodo77

fairfax of msfc singel, verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 16:10

Hoi hoi,

Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in de juiste singel voor mijn paard.
Ik heb een Fries met niet veel ruimte tussen zijn voorbenen en de singelplek ligt ver naar voren.
Waardoor het zadel snel naar voren wilt schuiven. Hoop dat dat straks een stuk minder is als mijn op maat gemaakte custom zadel komt.

Ik kwam uit bij de fairfaX en msfc singel.

Maar wat is hier nu echt het verschil?
De een heeft geen elastiek en de ander wel.

Zorgt de fairfax echt voor meer ruimere bewegingen of valt dat wel mee in vergelijking met de msfc singel?

Wat zijn jullie ervaringen verder met deze singels? Zowel plus als min punten?

Bedankt alvast!

Klasien

Re: fairfax of msfc singel, verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:42

De msfc ken ik niet. De fairfax heb ik 2 weken getest. Ze krijgt overal wondjes van, van deze singel niet. Haar singelnijd was snel een heel stuk minder en het zadel blijft stiller liggen terwijl de singel minder strak zit. Minpunt is de prijs ;)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:49

Ik heb ook een fries met weinig ruimte tussen de voorbenen en een ver naar voren liggende singelplek. Bij rechte singels schuift m'n zadel daardoor zeker naar voren, had voorheen een Wow curved singel die erg op de Fairfax lijkt. Toen deze Wow singel te kort werd heb ik een Fairfax gekocht en dan de smalle dressuurversie, deze paste perfect. Elastiek in de singel schijnt in mijn geval te zorgen dat m'n zadel weer meer naar voren zou kunnen schuiven, heb daarom gekozen voor zonder elastiek. Heb trouwens een Custom Icon Flight op mijn fries liggen. M'n paard loopt er niet bijzonder beter door, maar de singel past erg mooi, is superzacht gepolsterd en gaat hopelijk jaren mee waardoor ik z'n geld wel waard vond, een Wow singel is net zo duur maar veel minder van kwaliteit. Ik heb trouwens wel de nieuwste versie van superzacht leer welke erg netjes blijft, er zijn kwalitatief wat mindere modellen op de markt geweest.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:55

Ik heb zelf de MSFC singels in gebruik. Ben er erg tevreden over, geen wondjes oid. Ik zou graag ook een fairfax hebben, gewoon omdat ik ze zo mooi vind, maar die prijs he.....
Het nadeel van de MSFC vind ik dat ze wat omvouwen en daardoor niet meer zo mooi eruit zien, in het rijden heb je daar geen last van.
Mijn zadelmaker heeft nu singels van Sommer, echt heel erg mooi en zacht. Volgens hem komen die het meest in de buurt van de Fairfax. Prijs is €145,- dus dat valt nog mee.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:58

Ik heb heel lang zitten twijfelen en uiteindelijk gekozen voor een Gibaud singel… Misschien niet heel mooi maar mijn paard loopt dr echt heel fijn mee!

frodo77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:38

Super bedankt voor jullie antwoorden!
Word sowieso een singel zonder elastiek vanwege dat het zadel soms een tikkeltje naar voren blijft schuiven.
Denk zelf dat het de fairfax smalle versie word.

Groetjes!