Ik had een vraag over beschermers tijdens het crossen. Ik vroeg me af wat nu een betere oplossing is: - NEW crossbeschermers, Voordeel: Volledig om het been, achter hoge beschermers en metalen platen Nadeel: Slechte ventilatie want is van bond - BR Tyfoon peesbeschermers, Voordeel: Ventileren beter, Nadeel: Achter lage beschermers en nier rondom het been.
Nu zit ik dus te twijfelen wat beter is, want als het te warm wordt schijnt het ook slecht te zijn voor de pezen.
Zijn er echt geen andere beschermers? Van pagony heb je ook pees beschermers die voor hoog zijn en achter laag,maar wel rondom het been zitten. Die zijn met neopreen binnenkant geloof ik, en ventileren wel prima.
Crossbeschermers van bont? Werkelijk waar nog nooit gezien. Het enige wat bestaat is de NEW van fleece. Dit is echt voor hele gevoelige paarden die veel te snel wondjes krijgen van een normale beschermer. Aangezien je ook als optie hebt de BR Typhoon, ga ik er niet vanuit dat je de fleecevoering nodig zult hebben. Dus heb je nog een hele hoop andere opties openstaan .
Denk dat je een beetje een verkeerd beeld hebt van crossbeschermers t.o.v. "gewone" peesbeschermers. Crossbeschermers zijn er juist om te beschermen én goed te ventileren, omdat tijdens de cross de pezen het zwaar hebben (op een eventuele slechte ondergrond en warme omstandigheden).
BR Typhoon beschermers raad ik je af. Ventilatie is flut (nee, die ventilatiegaten stellen niks voor) en de voering is van neopreen, wat juist bedoeld is om de pezen warm te houden.
Aangezien je toch wel een vrij aardig budget hebt (wat ik uit je eigen suggesties op kan maken) heb ik nog wel een paar andere suggesties voor je: