Vandaag is de zadelmaker langs geweest, Filip Martens van http://www.passievoorpaarden.be.
Hij werkt met de Equiscan om een zo duidelijk mogelijk beeld van de paardenrug te krijgen (foto's voor de geïnteresseerde krijg ik nog

Hij keek toch enigszins verbaasd naar mijn paard (1,65)
en krabte zich achter het oor:- boommaat = 24 (zadelmaker had zelden zo'n smalle schoft gezien, zijn meettoestel kende de maat net eens!)
- hoge schoft
- diepe rug
- vrij korte rug
Mijn zadel was onmogelijk passend te maken. Dus begint vanaf nu de zoektocht naar een nieuw zadel

De zadelmaker stelde zijn eigen merk voor, Fine Saddlery, dat volledig op maat gemaakt kan worden.
Andere optie was volgens hem de Massimo Trail. Nu vind ik dat eerlijk gezegd geen mooi zadel, maar dat is natuurlijk niet doorslaggevend in mijn keuze.
Zijn er Bokkers die zeggen, hé dit of dat merk is misschien wel een optie?
Bedankt alvast voor jullie advies!
Verder heb ik geen ervaring met het passen van dat zadel, die hoorde bij het paardje toen ze bij mij kwam. Het zadel zit ook supergoed op haar rug, ik was een keer vergeten aan te singelen, maar het verschoof geen millimeter, terwijl de singel echt heel los zat. Ze heeft ook een korte rug trouwens.
Ben ook wel benieuwd naar een foto. Zou wel een maatzadel worden, denk ik zo.