Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dorientjuh schreef:Mijn reactie is zodat je niet zelf het wiel opnieuw hoeft uit te vinden, omdat zij dus al heel veel hoofdstellen hebben getest op o.a. release.
Eerder wilde hij het bit altijd zo snel mogelijk in zijn mond hebben.
Daan_Ordeal schreef:FRA heeft dat hoofdstel ook zonder roze of blauw, het is model “dietsj” als ik me niet vergis. Die heb ik en bevalt mij prima![]()
Ik heb voorheen ook het hoofdstel van Emiel Voest gehad, die is echt van hele mooie kwaliteit. De neusriem is super zacht en ook met de kaakgekruiste delen van nylon. Helaas was die voor mijn paard net te groot.
dorientjuh schreef:
Vilar schreef:Deze is ideaal: http://www.permicavallo.nl/croce.php
Plukje schreef:Hier had ik ook naar gekeken, maar er staat bij de release letterlijk in dat ze hebben gekozen voor platte leren bandjes ondanks dat ze weten dat het een mindere release heeft.
Daarom valt deze voor mij af.
Plukje schreef:dorientjuh schreef:
Dat is ook stom. Afgelopen vrijdag heeft een verkoopster van de EJ contact opgenomen met FRA met de vraag of het hoofdstuk ook in het zwart bestaat en het antwoord was 'nee'!
In ieder geval een goede optie! Van mij mag het wel kwalitatief iets beter leer zijn, dus ik sta open voor nog meer opties.
Ik ga ook kijken naar de Voest.
Plukje schreef:De riem voor dat kaakgekruisde deel is uit 1 stuk, dan wil je inderdaad geen smal koord, want dat loopt dan ook achter de oren langs.Hier had ik ook naar gekeken, maar er staat bij de release letterlijk in dat ze hebben gekozen voor platte leren bandjes ondanks dat ze weten dat het een mindere release heeft.
Daarom valt deze voor mij af.