Ik heb vorig jaar voor mijn fries x tinker een dressuurzadel van Rossner gekocht. Dit zadel heeft een medium/wijde boom. Heb voordat ik dit zadel kocht ook een Ainsley gepast met een wijde boom, maar deze lag te dicht op de schoft. Heb dit voorjaar een zadelmaker erbij gehad die de gehele rug van mijn paard heeft gecontroleerd en gekeken, zadel nagekeken en gekeken hoe deze op haar rug ligt. Alles was perfect en niets op aan te merken, kortom het juiste zadel voor haar. De kussens waren ietsje aan de hardere kant vandaar bontje eronder,maar ook dit was prima.
Nu stuit ik op 1 punt. Wanneer ik aan het rijden ben glijd het zadel steeds naar achter. Heb er een antislip pad onder gelegd en natuurlijk gaat het beter zo. Alleen heb ik liever een zadel wat gewoon op de juiste plaats blijft liggen en zonder al die poespas dus vandaar mijn twijfel.
Nu is mijn paard niet extreem rond, heeft wel schoft. Zit er over na te denken om een ander zadel voor haar aan te schaffen. Helaas is mijn budget niet enorm hoog en zal ik eerst dit zadel moeten verkopen voordat ik een andere kan kopen. Maar moet ik dit zadel wel verkopen, aangezien de zadelmaker vindt dat dit zadel goed op der ligt...
Hier ff een beetje de bouw van mijn paardjelief:

Alvast bedankt