Zadel schuift naar voren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoyit

Zadel schuift naar voren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 22:12

Hooi Bokkers!
Ik heb een pony Enjoy super pony!
alleen het zadel schuift naar voren |(
Kan een zadel opgevult worden dat hij niet meer schuift? Misschien leg ik hem verkeerd neer maar ik heb heel veel plekken geprobeerd..
Ze zeggen als hij niet past dan vokt hij of merk je het maar ze is zo bomproof dat ze in anderhalf jaar met rijden nog nooit gebokt heeft of gesteigerd ze is ook niet eigenwijs dus ik merk niet dat er iets is.
Ik wil ook heel graag een ander zadel..
maarr mijn vader vind het denk ik geen goeie reden dat ik een ander zadel wil omdat hij niet mooi en niet lekker zit..
maar hij schuift dus met galop naar voren en nog verder met springen !
en ik zie bokkers dat hun zadel wel 2cm schuift !
maar mijne schuift echt wel 10cm naar voren. ook helemaal over zijn schoft.
maandag 4 augustus komt de zadelmaker maar wat is het probleem dat een zadel naar voren schuift?
Alvast bedankt!!
Laatst bijgewerkt door Enjoyit op 29-07-14 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:14

Inderdaad de zadelmaker even laten kijken, maar je kan het zadel tot die tijd vastleggen met een staartriem.
Laatst bijgewerkt door LicentioFide op 29-07-14 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:14

Waarschijnlijk is die te breed, ik denk niet dat je dit kan verhelpen met opvullen..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:01

Dit hoort hier niet thuis; er is een speciaal subforum voor vragen over 'harnachement', dus ook zadels. :)

WWW -> HAR

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:11

Mijn pony had het ook, bij haar kwam het door haar bouw, een gewone singel trok haar zadel naar voren omdat haar singel plek verder naar voren ligt dan normaal. Ik heb het toen opgelost met een speciale anatomische singel. Heb nou een zadel met een een singelstoot aan de boom en een y singelstoot
Laatst bijgewerkt door Bwor op 30-07-14 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:12

Niet zelf prutsen, zadelmaker laten kijken.
Geen singels, dekjes oid kopen als je niet weet wat het is.

Jolene85

Re: Zadel schuift naar voren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:17

Oh wat naar voor je pony! :oo
Hoop dat je gauw een zadelmaker kan laten komen want hierdoor kan de bespiering van je pony erg beschadigd raken, ook al is z'n temperament laag hij kan de pijn wel voelen. Een anatomische singel kan weleens helpen en een anti-schuif dekje..maar liever zadelmaker laten komen. Succes!

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:07

Jolene85 schreef:
Oh wat naar voor je pony! :oo
Hoop dat je gauw een zadelmaker kan laten komen want hierdoor kan de bespiering van je pony erg beschadigd raken, ook al is z'n temperament laag hij kan de pijn wel voelen. Een anatomische singel kan weleens helpen en een anti-schuif dekje..maar liever zadelmaker laten komen. Succes!

Dankjewel voor je reactie ik ha idd de zadelmaker laten komen!
Ik heb nu mijn singel op achterste singelstoten maar ik vind hem ook niet lekker zitten stuitert met springen schuift gelukkig zo minder maar ik wil graag een ander zadel ik kan niet ontspannen rijden met het gevoel dat mijn paard zich ook niet fijn voelt.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:09

Bwor schreef:
Mijn pony had het ook, bij haar kwam het door haar bouw, een gewone singel trok haar zadel naar voren omdat haar singel plek verder naar voren ligt dan normaal. Ik heb het toen opgelost met een speciale anatomische singel. Heb nou een zadel met een een singelstoot aan de boom en een y singelstoot

Ja ik vind het ook niet fijn zitten en stuitert soms dus ik koop liever een ander goed passend zadel dan dat ik ook niet lekker zit en allemaaal bontjes en dingen ga kopen! Fijn dat het nu met die singel niet meer schuift ;)

Ejena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:21

Ik weet niet wat voor pony je hebt, maar mijn oude verzorgpony had dit ook. Een staartriem en een zadelbontje waren voor haar een prima oplossing. Zadel lag overigens wel goed.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:24

Ik denk dat je zadel te breed is, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Ik ben benieuwd wat de zadelmaker er van zegt. :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:26

Een zadelmaker kan dit wel oplossen voor je hoor :j
Ik heb dat probleem ook een keer gehad. Eventueel kun je ook nog kijken naar een banaansingel. Maar over het algemeen is een schuivend zadel een niet goed passend zadel.

miraculous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:58

Ik zou gewoon even langs gaan bij een zadelmaker.. En als je anders je zadel niet fijn vind, dan zou ik deze gewoon verkopen en gewoon lekker opzoek naar een goedpassend zadel! :D

Shjivaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:33

Mijn zadel schoof ook erg naar voren. Zadelmaker laten komen, die heeft mn zadel aangepast, en ik heb daarbij een andere singel aangeschaft, nu heb ik nergens meer last van:)