Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar dat is een winterdeken
! Ik ken het probleem met de vliegendekens. Ik heb al jaren voor mijn paardje een bucas buzz off. En had dus vorige week een nieuwe besteld. Maar dan in zebra uitvoering. Helaas zit hij helemaal niet goed! Bucas heeft de pasvorm helemaal veranderd. Bij de borst veeeeel te krap en bij de billen veel te klein. En de hals kon ik een vliegenmasker van maken :-p! Ohja en de buikflap is een stuk strakker geworden.......
! Ik wilde de links erbij doen maar dat gaat even niet. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
! Elegance_ schreef:Bucas big neckmaar dat is een winterdeken
Ik lees mee, ik heb hier een Fjord, model tank en die past ook bijna niks, vooral vliegendekens zijn een ramp!
Edit: deze heb je van Amigo, ik vind het alleen een beetje een dure deken om even te passen..
http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6117/56592
en als hij niet past terug sturen
ik lees trouwens alleen goede ervaringen met deze dekens
! Bij trekpaarden, tinkers enz karuna schreef:Big neck zijn er helaas niet in vliegenuitvoeringen. Ik loop al jaren tegen hetzelfde probleem aan bij onze tinker, zelfs een vliegendeken een maatje te lang is nog te smal aan de voorkant. Dat zit met grazen erg vervelend. Nadeel van de verbreders is dat die nagenoeg altijd een andere voorsluiting hebben dan vliegendekens.
Dekenpasservice is er niet maar soms gaan paardenzaken ermee accoord om de deken even te testen of hij past. Geen idee of dat ook mag met een paar uur dragen trouwens.
Die amigo hierboven is wel extra lang aan de onder en achterkant heeft alleen wel een vrij normale voorkant en is niet meer geschikt dat bv de bucas of horseware.
Capriootje schreef:In mijn ervaring is Bucas sowieso niet geschikt voor paarden met een gevoelig huidje, en die van TS heeft dat wel. Mijn schimmel is een ook een drama wat dat betreft, en lag van bucas ook echt open.
Amigo gaat daarentegen echt super goed en heb ook geen ander merk meer, ik zou zeker die Amigo XL bestellen om te passen. Lijkt me wel de moeite