Deken pas-service?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Deken pas-service?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 19:47

Waarschijnlijk de domste vraag van 2014, maar is er zoiets als een deken pas-service? Voor zadels komen de meeste zadelmakers wel langs om te kijken of alles goed ligt, maar met (vliegen)dekens is het tot nu toe een en al ellende bij mijn paard. Vandaag de 5e deken in twee jaar tijd geprobeerd, en niets ligt goed.

Zelfs de betere merken, zoals de Bucas Buzz-Off Zebra, liggen niet goed. Mijn paard heeft dekenmaat 205, en zelfs als het op het oog goed lijkt te liggen, heeft ze een dag later grote gapende wonden of brandplekken van de deken. Vandaag een eczeemdeken gekocht, maar na een keer rollen bleek ook deze absoluut niet goed te liggen op mijn paard. Ze heeft een extreem gevoelig huidje en het gaat meestal fout rond de boeg/ schouders/ schoft. Daar is ze nou eenmaal vrij breed gebouwd.

Iemand ervaring met deze dekenellende (vast wel) en wat zijn goede tips waar ik wel wat aan heb?

LOLLYYwood

Re: Deken pas-service?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:49

Of dat bestaat, ik vrees ervoor..

Maar bucas heeft ook speciale dekens voor paarden met een breed front, misschien is dat een optie?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:01

Welke dekens zouden dat dan moeten zijn? Van de vliegendekens vind ik namelijk alleen de standaard dekens.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:03

Bucas big neck ;) maar dat is een winterdeken

Ik lees mee, ik heb hier een Fjord, model tank en die past ook bijna niks, vooral vliegendekens zijn een ramp!

Edit: deze heb je van Amigo, ik vind het alleen een beetje een dure deken om even te passen..

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6117/56592
Laatst bijgewerkt door Elegance_ op 29-07-14 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:04

Bucas heeft 'big neck'. Misschien kan je met die zoekterm kijken?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:05

De 'big neck' serie. :) Al zie ik net op de Paardendrogist dat ze geen vliegendekens hebben met 'big neck' :=

Heb je al een borstverbreder geprobeerd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:08

Big neck zijn er helaas niet in vliegenuitvoeringen. Ik loop al jaren tegen hetzelfde probleem aan bij onze tinker, zelfs een vliegendeken een maatje te lang is nog te smal aan de voorkant. Dat zit met grazen erg vervelend. Nadeel van de verbreders is dat die nagenoeg altijd een andere voorsluiting hebben dan vliegendekens.

Dekenpasservice is er niet maar soms gaan paardenzaken ermee accoord om de deken even te testen of hij past. Geen idee of dat ook mag met een paar uur dragen trouwens.

Die amigo hierboven is wel extra lang aan de onder en achterkant heeft alleen wel een vrij normale voorkant en is niet meer geschikt dat bv de bucas of horseware.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:11

Horseware? Daar hebben ze ook nog een XL uitvoering van..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:14

diegene waar ik mijn dekens altijd laat wassen komt binnenkort bij mij op stal om te kijken of de dekens die ik heb wel goed passen. Ik geloof niet dat hij dit normaal gesproken doet maar hij woont vlakbij mijn stal en wilde wel even komen kijken...
Misschien dat een dekenwasserij bij jullie in de buurt zoiets ook doet?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:16

Ik had het ook dat probleem met dekens. Alles was te smal bij de borst en nek. Ik heb nu Fedimax dekens en deze passen! Ook de dekens van Equimatch passen goed.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:19

Ik lees even mee.. Ik kan bijna een winkel in vliegen dekens en eczeemdekens beginnen. Zelfs met brede borst (speciale barok uitvoering) heeft hij de Open brandplekken op zijn lijf :(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:15

Je hebt wel eens service dat iemand je paard komt opmeten en dan uit eindelijk een deken op maat maakt.
wij hebben het toen de tijd bij een ruitersportzaak laten doen.

Of je echt "deken pas service" is je hoort er in ieder geval weinig over.

Markies1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:32

Ik heb even met jullie meegelezen :)! Ik ken het probleem met de vliegendekens. Ik heb al jaren voor mijn paardje een bucas buzz off. En had dus vorige week een nieuwe besteld. Maar dan in zebra uitvoering. Helaas zit hij helemaal niet goed! Bucas heeft de pasvorm helemaal veranderd. Bij de borst veeeeel te krap en bij de billen veel te klein. En de hals kon ik een vliegenmasker van maken :-p! Ohja en de buikflap is een stuk strakker geworden.......

Nou had ik jullie vraag gelezen over dekenpasservice..... Je kan bij de paardendrogist sowieso heel makkelijk gratis de niet passende deken terug sturen. Maar je kan daar ook een paar maten bestellen en de niet passende terug sturen. Dit kan trouwens ook bij de divoza :)! Ik wilde de links erbij doen maar dat gaat even niet. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:49

Volgens mij heeft Dominick ook een dekenpasservice

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:11

Misschien even zoeken in topics over dekens voor brede paarden.

Ik heb zelf weinig ervaring met dekens, alleen met 3 merken eczeemdeken. Ik heb een fjord, niet mega-breed, maar toch zeker breder dan een gemiddeld paard. Eczeemdeken van eppeljack/ primera is een ramp, maar die van Invanhoe en Boett liggen wel prima, en die branden ook zeker niet (je betaalt er wel goed voor maar mijn huidige gaat al wel het 3e seizoen in).

Markies1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:11

Elegance_ schreef:
Bucas big neck ;) maar dat is een winterdeken

Ik lees mee, ik heb hier een Fjord, model tank en die past ook bijna niks, vooral vliegendekens zijn een ramp!

Edit: deze heb je van Amigo, ik vind het alleen een beetje een dure deken om even te passen..

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 6117/56592

Je kan de deken gewoon laten opsturen ;) en als hij niet past terug sturen :) ik lees trouwens alleen goede ervaringen met deze dekens :)! Bij trekpaarden, tinkers enz

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:12

Paardendrogist had altijd een passervice, kun je twee maten bestellen en eventueel weer terug sturen. Zou ze gewoon even bellen, hun klantenservice is echt uitmuntend.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:26

karuna schreef:
Big neck zijn er helaas niet in vliegenuitvoeringen. Ik loop al jaren tegen hetzelfde probleem aan bij onze tinker, zelfs een vliegendeken een maatje te lang is nog te smal aan de voorkant. Dat zit met grazen erg vervelend. Nadeel van de verbreders is dat die nagenoeg altijd een andere voorsluiting hebben dan vliegendekens.

Dekenpasservice is er niet maar soms gaan paardenzaken ermee accoord om de deken even te testen of hij past. Geen idee of dat ook mag met een paar uur dragen trouwens.

Die amigo hierboven is wel extra lang aan de onder en achterkant heeft alleen wel een vrij normale voorkant en is niet meer geschikt dat bv de bucas of horseware.

Goed nieuws! bestaat wel. Ik heb hem voor onze noriker(tank model) en hij past haar goed bij de nek. op de borst heeft ze wel een tussenstuk nodig maar die hebben ze er gelukkig ook voor.
Zelf heb ik hem van het drunensruiterhuis in drunen. en ze vinden het gewoon goed als je ze ff past en eventueel ruilt.

dit is ze zonder deken. schoftmaat 1.50. en dekenmaat 205 van de big neck. dan kan je een beetje vergelijken
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:29

In mijn ervaring is Bucas sowieso niet geschikt voor paarden met een gevoelig huidje, en die van TS heeft dat wel. Mijn schimmel is een ook een drama wat dat betreft, en lag van bucas ook echt open.

Amigo gaat daarentegen echt super goed en heb ook geen ander merk meer, ik zou zeker die Amigo XL bestellen om te passen. Lijkt me wel de moeite :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:32

Hier hetzelfde probleem. Nu heb ik toevallig een oud type bucas, die wel redelijk goed ligt. Hij tekend ietsjes maar vergeleken met de brand plekken en schuurplekken van andere dekens, ligt deze dan redelijk.

Ik had er ook een topic over gemaakt een poosje terug en daar kwam iemand met een duitse deken, die schijnbaar heeel fijn is. Ook met elastiek. En lekker ruim bij de boeg en van de schouders richting schoft. Loesdau dekens ofzo? Kan wel even voor je zoeken hoor. Misschien is het iets.

Ik heb sowieso moeite met goede dekens te kunnen vinden. De enige dekens die echt goed liggen zijn de dominick en een western deken met uitgesneden schoft en dichte voorkant. Dus die gaat over het hoofd heen. Cattleman dekens zijn dat! (Quarters zijn natuurlijk ook breed op de boeg en dergelijke)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-08-14 10:43, in het totaal 2 keer bewerkt

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:33

Capriootje schreef:
In mijn ervaring is Bucas sowieso niet geschikt voor paarden met een gevoelig huidje, en die van TS heeft dat wel. Mijn schimmel is een ook een drama wat dat betreft, en lag van bucas ook echt open.

Amigo gaat daarentegen echt super goed en heb ook geen ander merk meer, ik zou zeker die Amigo XL bestellen om te passen. Lijkt me wel de moeite :j

ja wat dat betreft kan ik er niks nuttigs over zeggen. heb leni nog maar een klein halfjaartje en de deken nog niet heel veel gebruikt. was al blij dat hij paste :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:36

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:50

Ik heb voor mijn tinker laatst de barok eczeemdeken besteld, zodat eindelijk de hals zou passen. Maar ook deze haalt vacht tot op het vlees weg :(

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:10

Ik ken het probleem. Ik heb tegenwoordig de duitse Fedimax dekens en de Equimatch dekens. Deze liggen goed op mijn haflinger met brede nek en borst.