Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Batlow schreef:8nnemiek schreef:Ik heb ook een barefoot. In eerste instantie ook gekocht omdat het paard nog jong was en veel zou groeien, maar inmiddels, 10 jaar verder, heb ik mijn derde barefoot hier liggen, zo fijn vind ik ze
Hoe zit dat met barefoot en bepaalde maten?
Dees schreef:De zadelpasser ziet het goed, dat zadel past niet helemaal goed. Maarrrrr... als de kussens en de boommaat wel goed zijn, dan is het een kwestie van achter iets ophogen en dan kun je prima de eerste kilometers gaan maken.
Zou het zelf zo doen. Want de eerste jaren verandert een paard nog sterk kwa bouw, meteen al een nieuw zadel laten aanmeten is echt te duur. Dat kun je beter doen nadat het paard 5 jaar oud is en netjes is doorgereden.
Batlow schreef:Ik heb een oude stubben, medium.. Springzadel. Ik heb een foto gestuurd met het zadel erop naar de zadelpasser, die kon mij meteen vertellen dat het zadel niet pastte.. heb er zelf echt weinig verstand van of het echt goed past, dus ik heb sowieso een zadelpasser nodig![]()
[ Afbeelding ]