ik heb nu al zn 3 maanden niet gereden, de eerste maand kon ik niet rijden omdat mn pony last kreeg van het zadel & dus de zadelmaker moest komen. toen die na een maand kwam en een tekening heeft gemaakt van haar rug zouden we de dag erna om een zadel. maar goed de volgende dag vond ik haar meer dood dan levend in de stal.. acute hoefbevangenheid
gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt & kunnen we weer aan het werk. alleen nu heb ik geen zadel.. de zadelmaker raadde aan om een jc of wintec zadel te doen. wintec viel voor mij al af omdat dit kunststof is. dus werd het een jc, alleen geen nieuwe want die was 950 euro. er lag 1 2ehands die hebben we toen geprobeerd & de zadelmaker is langs geweest om te kijken of het zadel goed lag. conlcusie zadel was te groot. had ik ook wel verwacht.. (heb een 17.5 inch nodig & dat zadel was een 18 inch)
maar goed.. wat nu? de zadelmaker heeft verder geen jc zadels & andere zadelmakers hier in de buurt ook niet. nu wou ik verder kijken voor een ander merk zadel, maar er zijn zoveel merken. ik weet niet meer wat ik moet kiezen
het gaat om een d- pony van 1.45m ze is 21 jaar
het moet een zadel zijn van 17.5 inch & boommaat 31
de prijs mag liever niet hoger dan 500-600 euro..
nu ben ik benieuwd wat jullie mij zouden aanraden.. waar hebben jullie ervaringen mee & welke zou ik absoluut niet moeten doen?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
.