wat kiezen? Nieuw zadel of opnieuw vullen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JUVARA

wat kiezen? Nieuw zadel of opnieuw vullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 11:53

Hoi,

Ik ben pas met mijn paard naar de fysio geweest om zadel en spieren enzo te controleren. Ik rijd nu een 17,5 inch zwart dressuurzadel ( foto's staan op profiel en anders stuur ik nog wel), volgens de fysio ligt het zadel goed maar Is de vulling oud en hard. Ik vind het zadel in principe prima maar is wel net te groot, ik moet eigenlijk een 17 inch hebben. Nou hebben we al wel nagedacht wat te doen, het is of een ander zadel en dan tweedehands of dit zadel opnieuw vullen en ook een nieuw zitvlak ( want daar zit een scheur in).

Nou is de vraag of dit zadel het wel waard is om dus opnieuw te vullen en nieuw zitvlak? En waar vind ik iemand die dat goed doet ( omgeving Gelderland )? En als ik een tweedehands zadel wil kopen, wie raden jullie dan aan om langs te laten komen of om naartoe te gaan?

bedankt alvast :j

kokie2

Re: wat kiezen? Nieuw zadel of opnieuw vullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:55

Ik zou vullen je kunt er nog harstikke lang mee vooruit dus

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:06

Zoek eerst maar eens wat 2 dehands 17 inch dressuurzadels met de juiste boommaat op. Dat valt misschien nog wel tegen.... Kn zitmaat 43 zit tussen 17 en 17,5 inch in en het tango model vond ik erg fijn maar de symphonie vond ik al weer wat te groot. Dat model is wat vlakker. Een diepe zit maakt de zitting ook wat kleiner. Kijk anders eens bij je op de club/ pensionstal/bekenden of je hun zadels eens mag proberen zodat je een beetje uit kan vinden wat je paardje past en wat jij van die zadelmerken en modellen vind...

Succes!

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:10

Ik zou inderdaad ook eerst eens rond kijken of er 2e hands wat te vinden is binnen je budget en eisen. Als je hem laat maken zou ik daaleman in empe aanraden. Ook heeft hij goede 2e hands zadels.

Succes!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:29

Van welk merk is je huidige zadel en wat isje budget?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:22

2e hands zadels hebben vaak ook een nieuwe vulling nodig. In nederland worden vullingen vaak veels te laat vervangen, het beste is 1x per 2 á 3 jaar.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:24

Als dit zadel goed ligt op je paard en je paard er lekker onder loopt, zou ik geen ander zadel kopen. De kans is klein dat je een goed passend tweedehands zadel gaat vinden...

Zadels moeten inderdaad om de 2 jaar een nieuwe vulling krijgen, dus waarschijnlijk moet dat bij een tweedehands zadel ook gebeuren :)