Kentaur Oxford lamswol kogelbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Kentaur Oxford lamswol kogelbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 10:43

Hoi Bokkers,

Ik zou graag wat ervaringen willen lezen van de Kentaur Oxford gevoerd met lamswol kogelbeschermers.

Ik ben op zoek naar goede lederen kogelbeschermers, die niet gevoerd zijn met neopreen.
Nu kwam ik in mijn zoektocht wel de lederen kogelbeschermers van Jos Lansink (BR) tegen, maar las ook veel reacties dat deze niet goed op de plaats blijven zitten.
En deze zijn met bont die er uit gehaald kan worden, maar haal je dit er uit, heb je alsnog neopreen/jersey voering..

Naar even zoeken kwam ik dus deze tegen van Kentaur:

http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

Als ik het goed heb, is de buitenkant van leer? En zoals de beschrijving zegt, de binnenkant van lamswol.

Ook heb ik kogelbeschermers van BR Pro Mesh gezien, maar ik twijfel een beetje, de een is goed tevreden over deze beschermers, en bij de andere veroorzaakt deze beschermer wondjes.. dus vandaar dat ik graag ervaringen wil over deze Kentaur Kogelbeschermers

Graag zou ik van mede-bokkers willen weten hoe goed deze kogelbeschermers blijven zitten.
En gewoon in het algemeen jullie ervaringen er over lezen!

De kogelbeschermers zullen alleen gebruikt worden voor het recreatieve rijden voor de marathonwagen. Aan het eind wordt ze vaak een beetje 'moe', en dan tikt ze zich aan. Onder het zadel rijdt ik nooit zo intensief/lang dat ze dit ook gaat doen, dus daar voor heb ik ze niet nodig.

Ik lees het graag! :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:47

Ik heb ze zonder het wol en ben er erg tevreden over. Over zowel de voor als achter beschermers. Blijven keurig zitten en beschermen goed.
Hoe ze met het wol zijn durf ik niet te zeggen maar ga er vanuit dat ze dan net zo goed zitten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 18:26

Dankje.
Ik vind ze ook wel behoorlijk aan de prijs :o.
Maar met die standaard neopreen dingen ben ik klaar mee.

Edit: ik zie dat ze zonder bont ook neopreen gevoerd zijn?

Wat ik begrepen heb, neemt dat lamswol toch vocht op, zodat de pezen niet té warm worden?

Tallie1979

Re: Kentaur Oxford lamswol kogelbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:31

Ik heb altijd de BR beschermers met de wol voering gehad, bij mijn paard bleven ze prima zitten.

De kentaur beschermers ken ik niet.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 18:55

Tallie: die van BR Jos Lansink?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:26

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit veel beter vind dan de meeste neopreen beschermers. Deze voelen nooit warm aan en zijn gewoon heel anders is mijn idee.
Je kunt ze gewoon voelen bij de Divoza, zo heb ik het ook gedaan en dan zie je duidelijk kwaliteit verschil met de andere beschermers van neopreen :) daarom heb ik ook voor deze gekozen.
Ik ben er in iedergeval echt super blij mee. Ik heb ook bewust niet gekozen voor wol want mijn idee daarbij is juist dat het warm wordt.
Mijn paard wordt vrij intensief getraind maar is nooit warm onder de beschermers en hij draagt ze echt bij iedere training.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 19:32

Marliez: dankjewel voor je antwoord!
Mijn gevoel zegt dat ook, maar veel mensen zeggen dat het echt anders werkt..