Tips over zadels gevraagd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Punt

Tips over zadels gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 22:27

Hallootjes!

Ik ben al een poos bezig met een goed zadel vinden, op het moment heb ik een premiere gekocht wat een goed kwaliteit zadel was volgens mijn zadelmaker.

Ondanks dat hij zegt, en ik hem daar graag in wil vertrouwen, dat het zadel goed ligt twijfel ik daar erg aan. De kussens onder de lepel liggen niet helemaal plat op zijn rug en ook lijkt hij iet wat scheef te liggen.

Daar blijft het niet bij, ik heb een ongeluk gehad zo'n 8 maanden geleden waardoor ik mijn bekken zwaar heb gekneusd.

Ik heb plots weer ontzettend veel rugpijn, dit na een dag vrij van werk en het enige waar ik die pijn aan kan linken is het rijden op mijn paard.

Goed, deze gaat weg.

Wat voor zadel adviseren jullie? De zadelmaker vindt KN een goed merk voor mijn paard met ontzettend hoog en doorlopende schoft. Maar is dit zadel geschikt voor iemand met gevoelige bekken?

Ik laat over twee weken de kn passen maar ben ook een ainsley tegen gekomen, ik ken dat merk niet wie wel?

Alle tips zijn welkom, ookal zijn ze negatief!

Lous

Re: Tips over zadels gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:35

Het gaat erom dat het zadel goed ligt, dan moet je niet specifiek naar merken gaan kijken. Laat een goede zadelpasser komen die verschillende merken bij zich heeft. Als het zadel past en jij zit er ook goed in, dat is het belangrijkst.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 22:44

Ik wil geen zadels meer bij een zadelmaker kopen, ik heb al veels te vaak zoveel meer betaald dan dat het zadel eigenlijk waard is.

Ook heeft mijn vorige zadelmaker mij een kentaur verkocht met een gebroken boom.

Ik heb nu een zadelmaker die zadels maakt voor de bereden politie en deze dus niet aan particuliere verkoopt.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, in een eerlijke wereld zou dat ideaal zijn :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:45

http://www.zadelsenco.nl Suus bellen en vragen of ze langs komt. Die kan vast een fijn zadel voor je vinden. Als je het fijn vindt wil ik eventueel meekomen om te kijken naar je houding en wat je daar nog eventueel aan kunt versleutelen zodat het comfortabeler wordt voor jou.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:47

Ik vind zelf boomloos al een hoop gedoe schelen. Zit lekker zacht, zorg er alleen voor dat ie niet te lang is en dat de juiste (verwisselbare) pommel erin zit. Scheelt voor mij echt zoveel geld, met telkens die rotkussens die niet goed liggen, paard die andere bouw krijgt dus past zadel niet meer, etc.

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 23:08

Caira schreef:
http://www.zadelsenco.nl Suus bellen en vragen of ze langs komt. Die kan vast een fijn zadel voor je vinden. Als je het fijn vindt wil ik eventueel meekomen om te kijken naar je houding en wat je daar nog eventueel aan kunt versleutelen zodat het comfortabeler wordt voor jou.
Dat vind ik heel lief Caira!

Maar ik laat minstens 5 keer mijn zadelmaker langskomen door mijn onzerkeheid en als dat iedere keer 65 euro is dan kost dat me straks meer dan het zadel :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:14

Suus en ik wonen vlak bij je, hahaha

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 23:19

Caira schreef:
Suus en ik wonen vlak bij je, hahaha

Maar een pas consult is toch 65 euro? Mijn paardje staat in spanbroek :)