Dilemma Neue Schiule bit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TTNB

Dilemma Neue Schiule bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:06

Hallo,

Zoals de titel al verklapt, heb ik een klein dilemma met betrekking tot een bit.
Anderhalf jaar geleden heb ik, op aanraden, een Neue Schule Verbindend gekocht voor mijn paard.
Zij liep hier heel fijn op, had hiervoor zelf geen bitje gevonden waar ze zo fijn op liep.
Alleen nu, na enige tijd gebruiken, is een van de bitringen vervormd. In plaats van rond is deze nu ovaal en draait dus niet goed(waterterns) en zijn er wat scherpe puntjes ontwikkeld op het mondstuk.

Ik vind dit raar, aangezien ik bitten heb van Sprenger die ik bij mijn vorige paard jaren heb gebruikt op dezelfde manier als bij mijn huidige paard en daar zit geen enige vervorming in.

Nu heb ik contact opgenomen met de verkopende partij, die zeggen dat het kan gebeuren en dat ik een nieuw bit moet aanschaffen. Want het gaat niet om zo'n groot bedrag.
Er werd heel vijandig gereageerd toen ik dacht dat tot een oplossing zouden kunnen komem, omdat in mijn veronderstelling een bit langer zou moeten meegaan.
Zelf heb ik contact opgenomen met de fabrikant, maar tot noch toe nog niks van vernomen.

Dus nu weet ik even niet zo goed wat ik zal doen.
Een nieuw bit kopen ? En zoals het er nu dan voor staat; over bijna twee jaar weer een nieuw bit kopen?
Of een ander bit zoeken van een ander merk?
Weet iemand een vergelijkbaar bit met de Verbindend van Neue Schule van bijvoorbeeld Sprenger?
Of zal ik een nieuwe kopen omdat ik misschien een maandagochtend model had?

Het bit heeft nergens tussen gezeten, is niet blijven hangen en ik heb het ook niet tussen twee trekkers gehangen oid.

Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken! :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:11

een bit zou inderdaad langer mee moeten gaan dan 2 jaar, misschien heeft je bit een productie fout, en als dat het geval is zal ik nog even wachten op de reactie van de fabrikant, en mocht die niet reageren dan zou ik gewoon een nieuw bit aanschaffen, of een vergoeding vragen < maar ik denk niet dat ze dat gaan geven. ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :)

TTNB

Re: Dilemma Neue Schiule bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 16:36

Bedankt voor je reactie.

Weet iemand nog een vergelijkbaar bit?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:52

Ik zou rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant en fotos meesturen.
1,5 jaar is wel kort voor een dergelijk duur bit.
Ik heb zelf geen ervaring met dit merk, ik gebruik zelf altijd sprenger bitten.
Ik ken mensen die al ruim 20 jaar een bit van sprenger/kk hebben en nog steeds in goede staat is.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:57

Ik heb ook een neue schule bit maar nog geen enkel probleem tegengekomen. Paard liep er wel echt stukken beter mee (nu overgestapt op bitloos)

Inderdaad wat Aidenn zegt ik zou even wachten op reactie van de fabrikant, en het bitje eventueel naar hun terugsturen. Wat ik wel erg jammer vind is dat de verkoper dit niet voor je wil oplossen. Zit er niet standaard 3 jaar garantie op deze aankopen?

Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is en dat het inderdaad aan productiefout is. Ken meerdere mensen met dit merk ook al mensen die het bit 2 jaar hebben en intensief rijden. Deze bitjes zijn allemaal nog goed. Ik denk dat de fabrikant het wel fijn vind om dit bitje terug te krijgen voor evt. onderzoek?

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 13:08

Bedankt voor de reacties!
De verkoper laat niks meer van zich horen en helaas ook nog steeds niks gehoord van de fabrikant.
Waardoor ik meer ga twijfelen of ik nu nog een keer hetzelfde bit wil kopen..
Helaas weet ik zelf geen soort vergelijkbaar bit.

Misschien één van jullie hier wel?

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 20:20

keeyzie schreef:
Ik heb ook een neue schule bit maar nog geen enkel probleem tegengekomen. Paard liep er wel echt stukken beter mee (nu overgestapt op bitloos)

Inderdaad wat Aidenn zegt ik zou even wachten op reactie van de fabrikant, en het bitje eventueel naar hun terugsturen. Wat ik wel erg jammer vind is dat de verkoper dit niet voor je wil oplossen. Zit er niet standaard 3 jaar garantie op deze aankopen?

Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is en dat het inderdaad aan productiefout is. Ken meerdere mensen met dit merk ook al mensen die het bit 2 jaar hebben en intensief rijden. Deze bitjes zijn allemaal nog goed. Ik denk dat de fabrikant het wel fijn vind om dit bitje terug te krijgen voor evt. onderzoek?

Waar kan ik vinden hoelang de garantie voor het bit is?
Met beide partijen is contact opnemen niet mogelijk omdat ze niet reageren.

JUDITH78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:08

TTNB schreef:
Hallo,

Zoals de titel al verklapt, heb ik een klein dilemma met betrekking tot een bit.
Anderhalf jaar geleden heb ik, op aanraden, een Neue Schule Verbindend gekocht voor mijn paard.
Zij liep hier heel fijn op, had hiervoor zelf geen bitje gevonden waar ze zo fijn op liep.
Alleen nu, na enige tijd gebruiken, is een van de bitringen vervormd. In plaats van rond is deze nu ovaal en draait dus niet goed(waterterns) en zijn er wat scherpe puntjes ontwikkeld op het mondstuk.

Ik vind dit raar, aangezien ik bitten heb van Sprenger die ik bij mijn vorige paard jaren heb gebruikt op dezelfde manier als bij mijn huidige paard en daar zit geen enige vervorming in.

Nu heb ik contact opgenomen met de verkopende partij, die zeggen dat het kan gebeuren en dat ik een nieuw bit moet aanschaffen. Want het gaat niet om zo'n groot bedrag.
Er werd heel vijandig gereageerd toen ik dacht dat tot een oplossing zouden kunnen komem, omdat in mijn veronderstelling een bit langer zou moeten meegaan.
Zelf heb ik contact opgenomen met de fabrikant, maar tot noch toe nog niks van vernomen.

Dus nu weet ik even niet zo goed wat ik zal doen.
Een nieuw bit kopen ? En zoals het er nu dan voor staat; over bijna twee jaar weer een nieuw bit kopen?
Of een ander bit zoeken van een ander merk?
Weet iemand een vergelijkbaar bit met de Verbindend van Neue Schule van bijvoorbeeld Sprenger?
Of zal ik een nieuwe kopen omdat ik misschien een maandagochtend model had?

Het bit heeft nergens tussen gezeten, is niet blijven hangen en ik heb het ook niet tussen twee trekkers gehangen oid.

Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken! :)

Hoi,

Is dit een optie?
http://pferdesport.sprenger.de/kk-snaff ... -16mm.html