Rossner Amerika

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Rossner Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 13:55

Ik kan een Rossner Amerika dressuurzadel overnemen met een medium boom nou vroeg ik me af of dit de moeite waard is aangezien ik een luxe gebouwde fries is dus niet zo heel breed als de meeste friezen.

Zou dan de medium boom genoeg zijn bi dit zadel of moet ik toch zoeken naar een grotere boom.

Ik vraag het hier aangezien of het zou kunnen passen omdat als ik het zadel ophaal er bijna 2 uur voor moet rijden en ik daar niet wil komen terwijl ik had kunnen weten dat het niet past. ;)

fleurtjeuh

Re: Rossner Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:59

Laat een zadelpasser komen en laat hem een aantal zadels passen tot je iets vind dat goed past.
Een zadel kopen op de gok dat het past zou ik niet doen.
Als de zadelpasser een zadel+maat heeft gevonden wat voor je fries past, zou de daar 2ehands naar op zoek kunnen gaan. Of overkopen van de zadelpasser.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:03

Ik denk persoonlijk dat je een maatje breder aan het nemen komt om dat de medium bij dit zadel vrij smal is. De pony in mijn profiel past dit zadel in medium boom perfect. Dit zadel is wel geschikt voor Friezen omdat de kussens aan de achterkant schuin aflopen(geschikt voor barokke rassen denk aan badkuiprug).Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:15

litilaura schreef:
Ik denk persoonlijk dat je een maatje breder aan het nemen komt om dat de medium bij dit zadel vrij smal is. De pony in mijn profiel past dit zadel in medium boom perfect. Dit zadel is wel geschikt voor Friezen omdat de kussens aan de achterkant schuin aflopen(geschikt voor barokke rassen denk aan badkuiprug).Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ja dat vermoede ik al.
Bedankt voor de reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:15

Dat zegt niks. Vriending van me heeft dit zadel in medium op haar grote brede fjord liggen.

ecools

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:59

Zelf hebben wij een Montréal medium op een barokke Fries liggen en een Amerika medium op een Tinker. De zadels zitten erg lekker met een diepe zit en passen goed op een korte brede rug. Het is de reis dus waarschijnlijk wel waard.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:04

Wat is breed en wat is smal? Hierin zit een ruime marge in, bovendien ook maar net wat iemand vindt en voor ervaringen heeft.
Wat de een een luxe paard met lange rug vindt. Vindt de ander een ouderwets type met korte rug. Ik overdrijf....maar men denkt wel heel verschillend.

Zo zat de montreal te krap bij mijn normale kwpner... (Zie profiel) Lees ik hierboven ergens een reactie over dit zadel bij een breder paard.

Vraag een zadelmaker. Wij hebben nog niet eens een foto van het dier gezien.

Kennen de geschiedenis en vulling van dit zadel niet eens, laat staan de lengte van je zadel.

(...en vond zelf het zadel niet lekker zitten, had het idee dat de wrongen te lang waren voor mijn benen. Waardoor mijn knie op de wrong kwam.Voor mijn idee Meer een zadel voor de mensen met langere benen.) Keil was wel goed.

Adviesje van een zadelmaker is vaak tientjeswerk.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:25

Ik heb meerdere friese paarden die ik rij met een Rossner Amerika Plus. boommaat M.