Vraagje zadel + hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anthemis

Vraagje zadel + hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 17:29

Of ik ben gek, maar dit hoort toch hier? :o

Heyy :)

Je kunt bij online winkels gewoon zadels kopen e.d., maar past zo'n zadel dan eigenlijk op iedere pony? Want dat vond ik altijd zo raar, je moet toch een goed passend zadel hebben?

BV: http://www.divoza.com/collectie/overig/zadelpassen/zadelpassen/7539_wintec-250-zadel.html ik koop deze, past die dan op iedere pony?

En hoofdstel:
http://www.divoza.com/collectie/paard/hoofdstellen-bitten/hoofdstellen/12065_lichtblauw_imperial-riding-colour-hoofdstel.html Ik ga dit hoofdstel kopen voor mijn verzorgpony, heeft iemand ervaringen met dit hoofdstel?

Thanks alvast! ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:31

Nee natuurlijk past dat zadel niet op elke pony.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:32

Nee dat zadel past niet op iedere pony of paard. Schouder moet vrij zijn, kussens moeten aangepast worde, mag niet over 18de rib en moet ook voor jou goed zitten. Als je een zadel koopt die niet past rij je je paardje naar de knoppen. Dus laat aub een zadelpasser komen.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 24-07-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:33

Hoofdstel heb ik voor mijn E-pony, was eerst van een shet geweest, dus denk dat het maar shet/pony was. Maar op t laaste gaatje(nog geeneens) past ie bij me E-pony die wel een redelijke hoofd heeft

Anthemis

Re: Vraagje zadel + hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 17:37

Ik was niet van plan überhaupt een zadel te kopen, word me wat te duur, ze heeft gewoon een zadel was alleen benieuwd. Bedankt allemaal!

@Sylvia3, oké thanks!