Iemand met kennis van deze beugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Acceptance

Iemand met kennis van deze beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:05

Alvast sorry als dit verkeerd staat, zo vaak plaats ik geen topic..

Omdat ik vorig jaar helaas ben gestopt met mijn hobby en het paard verkocht is, werd het wel eens tijd om mijn kast vol paardenspul op te ruimen. Nu kwam ik tijdens het opruimen deze beugels tegen, heb ik ooit eens gekregen maar nooit wat mee gedaan.

Iemand die er verstand van heeft? En of het überhaupt nog veilig is er mee te rijden? Aangezien ze volgens mij best wel oud zijn. Ik heb ze namelijk gekregen van een man die al 40 jaar paardrijd. De reden dat ik dit vraag is omdat ik ze best wel zou willen verkopen of als er geen vraag naar is, ze gewoon aan kennis te geven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LOLLYYwood

Re: Iemand met kennis van deze beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:07

Dat zijn toch GPG beugels? Die dingen worden nog steeds verkocht! Weet niet wat je er voor zou kunnen vragen, maar ze zijn wel nog veilig volgens mij :)

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:08

Bedankt voor je snelle reactie! Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet eens heb gegoogled naar de letters die op de beugels staan.. Oeps blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:10

Jep, en hier kan je meer geld voor vragen als je zelf in gedachten had.
Ze zijn namelijk graag gewild ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:16

Dat zijn echt niet zulke oude beugels hoor! Dat zijn inderdaad GPG beugels, hebben een veringssysteem wat bij springruiters voornamelijk zeer geliefd is.
Zijn nieuw behoorlijk prijzig, dus denk dat je die nog wel voor een leuk prijsje kan verkopen

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:17

[quote="LOLLYYwood" maar ze zijn wel nog veilig volgens mij :)[/quote]
En anders kan je voor € 12 nieuwe veren bestellen http://gpgstirrups.com/?product=veren-stijgbeugels

Heb zelf ook nog ergens GPG stijgbeugels in combinatie met Sprenger, flexible zijkanten, liggen :)
Laatst bijgewerkt door jetm op 23-07-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:19

Zijn inderdaad hele gewilde beugels (kuch ik wil ook graag een paar kuch), schijnt ook heel veel te helpen met knieklachten en heupklachten.

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:20

Die heeft me nicht ook, ze rijd er spring en cross mee! Heel fijne beugels zegt ze!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:21

Ik heb ze ook. Heeeel fijn bij knie-/voetklachten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:32

Hier ook eigenaar van gpgbeugels. Nieuw waren die van mij 150 euro. Zo te zien is dit wel een oud model, maar als ze nog goed veren kan je hier echt nog wel wat leuks voor vragen!

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:43

Hier nog een rugpatient, ik heb ook GPG beugels en vind ze eigenlijk zelfs fijner als sprengers of anky beugels die flexibel zijn via een stuk in de zijkant. Ik denk dat je een leuke prijs kunt vragen. De veer kan ook vervangen worden. De handleiding/documentatie kun je op internet wel vinden. Succes

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 21:56

Ik ben ook groot GPG fan en heb ze voor zowel mijn spring- als mijn dressuur zadel. Ik heb het model wat jij ook hebt en per set € 60,- betaald via marktplaats.

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 10:07

Bedankt voor alle reacties! Had nooit verwacht dat het zulke gewilde beugels zijn. Voor de geïnteresseerden ik zet ze straks op de boktmarkt, zo kan ik er iemand anders mee blij maken!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:11

ja dat zijn fijne beugels hoor!
die kan je echt makkelijk verkopen, die wil ik ook ooit nog wel kopen. maar eerst ff een zadel dan :O haha

kyelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:12

Sorry dat ik dit topic nieuw leven inblaas, maar ik heb jullie hulp nodig:
Ik heb de desbetreffende beugels overgenomen van TS. Ik heb zulke goede verhalen gelezen over de GPG beugels, dus ik dacht, ach, laat ik ze eens proberen.. Alleen heb ik geen idee hoe je ze moet afstellen, uit elkaar moet halen, enz. Ik heb ook al topics gevonden waarin dit eerder is besproken, maar ik weet niet of er verschil in afstellen is bij de verschillende modellen (oud of nieuw model)?
Heeft iemand een beschrijving voor mij of kan iemand dit uitleggen?

Alvast bedankt!