Parelli leadrope kapot

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EvaEmir

Parelli leadrope kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 21:10

Hallo,
ik gebruik sinds een tijdje de parelli (echte versie)leadrope van de staleigenaar, ik vind het een heel fijn ding, alleen is de sluiting echt niet open of dicht in te krijgen omdat er zand inzit -O- ( voor ik commentaar krijg, de staleigenaar weet ervan en heeft dit zelf ook, hij heeft alleen genoeg kracht om hem open te draaien, ik niet :+ )
iemand een idee hoe ik het zand eruit krijg ?
ik vind het vrij stom dat zoiets duur zo snel 'stuk' is :(
P.S.: Het is niet dat ik er zorgeloos mee omga ofzo, het is alleen niet te vermijden, als ik eerst aan het touw en dan los werk leg ik het touw aan de kant neer enja...
met de tuinslang erop spuiten helpt niet :o

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:12

Oh lastig, misschien een beetje wrikken en dan met de stofzuiger erop?

Ik ken de parelli touwen, ze liggen fijn in de hand, maar de sluitingen zijn inderdaad waardeloos.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:13

PreHungaro

Re: Parelli leadrope kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:15

Ik heb 2 panelli touwen en die gaan beide al 3 jaar mee. Door weer en wind zand modder en de clips doen het nog perfect.

Als je het bij parelli zelf meld krijg je meestal een nieuwe clip toegestuurd. Bij de nieuwe touwen kun je de clip heel makkelijk verwisselen door een lus. Deze touwen kun je dus ook prima uitwassen! De oude touwen zijn geknoopt die clip kun je dus eigenlijk niet vervangen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:18

wat ik doe met mijn gewone haken is even in het water en dan open dicht ( dus in uit in uit ) tot dit soepel gaat. door het water gaat het er wel uit. maar of dat bij deze verstandig is..

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:24

Dat zou je inderdaad ook kunnen proberen Dan verwijder jemig het zand. Parelli touwen zijn voorzien van een twistlock een beetje wd40 wil ook wel eens helpen.