Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Benfan schreef:Ik vroeg mij iets sort gelijks af. Vind het schitterende hoofdstellen en hoorde veel goeds over het kwaliteit. Maar wou weten of hij zou passen om het hoofd van een kleine irish cob. Je zou de mate kunnen opmeten bij je paard en dan vragen hoe ze gaan passen. Dan weet je het zeker of het lukt of niet.
Benfan schreef:Ik ken het probleem! 'mijn' merrie heeft hetzelfde probleem. Nu hoef ik geen cocnac kleurig hoofdstel maar moet wel altijd goed kijken of een hoofdstel wel gaat passen of niet. Daarbij hou ik van kwaliteit (heb een hoofdstel van EJ maar het leer bevalt me niet. Mijn Kieffer was haar te groot.. zou graag weer zo een willen hebben.. was de kieffer perseus.
Maar we wachten af, handig is wel om even alles op te meten bij je pony en te vragen of iemand zijn Premiera hoofdstel kan opmeten. Dan weet je zeker of de pasvorm goed is. Zeker met paarden met afwijkende maten zoals die van jou en mij.
Mikkie schreef:Mijn paard zit wat hoofdstel betreft tussen cob en full in. Ik had een premiera hoofdstel maat full besteld maar dat was echt te groot. Heb het hoofdstel verkocht aan een stalgenootje en heb zelf opnieuw een cob besteld. Die zit als gegoten. Ik zou dus eerder zeggen dat ze ruim vallen.
Als je trouwens een mailtje stuurt met de vraag hoe ze vallen dan krijg je een maat en verkocht retour. Heel handig dus.

MelissaV schreef:Mikkie schreef:Mijn paard zit wat hoofdstel betreft tussen cob en full in. Ik had een premiera hoofdstel maat full besteld maar dat was echt te groot. Heb het hoofdstel verkocht aan een stalgenootje en heb zelf opnieuw een cob besteld. Die zit als gegoten. Ik zou dus eerder zeggen dat ze ruim vallen.
Als je trouwens een mailtje stuurt met de vraag hoe ze vallen dan krijg je een maat en verkocht retour. Heel handig dus.
Wat bedoel je hier precies mee?