Hoe vallen Premiera hoofdstellen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Hoe vallen Premiera hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 17:56

Zoals de titel al zegt, vallen Premiera hoofdstellen groot of eerder klein?
Zou een maat pony passen op een welsh van 1.26m?
Van halstermaat heeft hij maat shetlander

Benfan

Re: Hoe vallen Premiera hoofdstellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:59

Ik vroeg mij iets sort gelijks af. Vind het schitterende hoofdstellen en hoorde veel goeds over het kwaliteit. Maar wou weten of hij zou passen om het hoofd van een kleine irish cob. Je zou de mate kunnen opmeten bij je paard en dan vragen hoe ze gaan passen. Dan weet je het zeker of het lukt of niet.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 18:01

Benfan schreef:
Ik vroeg mij iets sort gelijks af. Vind het schitterende hoofdstellen en hoorde veel goeds over het kwaliteit. Maar wou weten of hij zou passen om het hoofd van een kleine irish cob. Je zou de mate kunnen opmeten bij je paard en dan vragen hoe ze gaan passen. Dan weet je het zeker of het lukt of niet.

Goh het probleem is dat ik al enkele hoofdstellen gekocht heb maat pony en zelfs maat shet en dat bij elk hoofdstel de neusriem op zijn kleinst moet en de keelriem meters te lang is. Vaak is hij met gaatjes bijprikken nog te lang.
En cognac hoofdstellen in die maat zijn niet makkelijk te vinden, vind deze namelijk al aardig duur. Dus daarom wil ik graag nog wat ervaringen horen van mensen die zo'n hoofdstel hebben :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:08

Ik ken het probleem! 'mijn' merrie heeft hetzelfde probleem. Nu hoef ik geen cocnac kleurig hoofdstel maar moet wel altijd goed kijken of een hoofdstel wel gaat passen of niet. Daarbij hou ik van kwaliteit (heb een hoofdstel van EJ maar het leer bevalt me niet. Mijn Kieffer was haar te groot.. zou graag weer zo een willen hebben.. was de kieffer perseus.

Maar we wachten af, handig is wel om even alles op te meten bij je pony en te vragen of iemand zijn Premiera hoofdstel kan opmeten. Dan weet je zeker of de pasvorm goed is. Zeker met paarden met afwijkende maten zoals die van jou en mij.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 18:11

Benfan schreef:
Ik ken het probleem! 'mijn' merrie heeft hetzelfde probleem. Nu hoef ik geen cocnac kleurig hoofdstel maar moet wel altijd goed kijken of een hoofdstel wel gaat passen of niet. Daarbij hou ik van kwaliteit (heb een hoofdstel van EJ maar het leer bevalt me niet. Mijn Kieffer was haar te groot.. zou graag weer zo een willen hebben.. was de kieffer perseus.

Maar we wachten af, handig is wel om even alles op te meten bij je pony en te vragen of iemand zijn Premiera hoofdstel kan opmeten. Dan weet je zeker of de pasvorm goed is. Zeker met paarden met afwijkende maten zoals die van jou en mij.

Ja klopt ga ik ook doen. Moet alleen nog iemand vinden die hetzelfde hoofdstel heeft.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:55

Mijn paard zit wat hoofdstel betreft tussen cob en full in. Ik had een premiera hoofdstel maat full besteld maar dat was echt te groot. Heb het hoofdstel verkocht aan een stalgenootje en heb zelf opnieuw een cob besteld. Die zit als gegoten. Ik zou dus eerder zeggen dat ze ruim vallen.

Als je trouwens een mailtje stuurt met de vraag hoe ze vallen dan krijg je een maat en verkocht retour. Heel handig dus.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 18:58

Mikkie schreef:
Mijn paard zit wat hoofdstel betreft tussen cob en full in. Ik had een premiera hoofdstel maat full besteld maar dat was echt te groot. Heb het hoofdstel verkocht aan een stalgenootje en heb zelf opnieuw een cob besteld. Die zit als gegoten. Ik zou dus eerder zeggen dat ze ruim vallen.

Als je trouwens een mailtje stuurt met de vraag hoe ze vallen dan krijg je een maat en verkocht retour. Heel handig dus.

Wat bedoel je hier precies mee?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:00

Je zou Nicole Romkes zelf ook kunnen vragen :)
Ze staat je zelf te woord en kan je ook advies geven. :)

Ze zit hier ook op bokt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 19:01

Ooh top, en hoe kan ik haar vinden hier op bokt?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:06

Laatst bijgewerkt door Splendesco op 20-07-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:07

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 19:15

Thanks heb haar een pb gestuurd.
Splendesco: ik ga het topic eens doorlezen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:16

Vallen groot! Ik heb van de Premiera een pony frontriem, full bakstukken en Cob neusriem voor KWPN merrie van 1.62.
Gelukkig deed men niet moeilijk over het terugsturen en maten omruilen. Beste is idd even opmeten en je laten adviseren.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:18

Ik vond ze heel raar vallen. Niet als een normale cob maat die ik normaal heb.
Neusriem te krap, de rest te groot.

Daarbij vond ik het leer stug. Mijn merrie liep er niet zo fijn mee. Heb er een vriendin mee blij gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:20

Ik heb op mijn pony van 1.18 een premiera hoofdstel maat pony. De frontriem valt errug groot en ik had extra passantjes nodig. Ik heb eventueel wel fotos van het hoofdstel met mijn pony!:)

Edit: de neusriem is inderdaad krap en de rest redelijk groot. Had zelf voor het geld soepeler leer verwacht :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-14 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 19:21

Als je die even wil posten zou dat heel fijn zijn! Welk hoofdstel heb je? Ben je bereid het een en ander op te meten voor mij?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:25

Ik vind ze groot vallen!
Full op een paard van 1.76 zit goed maar een paard van 1.65 is hij veel te groot.

Over de kwaliteit van premiera ben ik echt niet te spreken.. Het draad laat snel los, steentjes vallen snel uit de frontriem.
Kwaliteit van het leer vind ik erg slecht voor dat geld.

Geen aanrader dus...

Edit; frontriem is inderdaad erg groot!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:31

De frontriemen vallen wel erg groot inderdaad. :=
Voor de rest past mijn paard van 1.63 maat cob zoals altijd.
Prijs kwaliteitsverhouding van mijn hoofdstel is prima.
Gaat inmiddels al drie jaar mee dus mag niet klagen. :)

Foto te paard, zit wel een andere frontriem op.
Afbeelding

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:34

MelissaV schreef:
Mikkie schreef:

Wat bedoel je hier precies mee?

Had het antwoord op mijn telefoon getypt en dat is met autocorrect niet zo heel handig.
Ik wilde dus posten dat je een overzichtje krijgt met de maten van de hoofdstellen als je een email stuurt. Heel praktisch als je twijfelt.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:50

Ik heb de premiera Athena en ze vallen groot .Maar neem even contact op met Hypostore .Super fijne service ,zeer klantvriendelijk en goede kwaliteit .....

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:24

Er komt binnenkort een nog kleinere maat beschikbaar voor de welsh A en Btjes :)

Afbeelding

Over het algemeen vallen sommige modellen wat groter uit. Mensen met een tussenmaatje cob full passen cob vaak erg goed :)
Mensen met vragen of klachten kunnen natuurlijk altijd beste even mailen :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 22:03

Oh wauw gaaf die hierboven!
Zal voor een shetlander te groot zijn denk ik? :=