Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Of als je hem per ongeluk bij de ketting vast hebt en ze schiet met haar hoofd naar beneden is dat niet echt fijn.PowerReiner schreef:NIET DOEN!
Als ze telkens naar het gras gaat is dat gebrek aan opvoeding. Er zijn mensen die daar les in geven en je daarbij kunnen helpen.
Ga alsjeblieft niet met een hengstenketting in de weer. Dat is alleen voor mensen die veel ervaring hebben.
noahlady schreef:felle hulpmiddelen die zeer doen... tja... dat ligt eraan op welke manier je ermee omgaat. Een meid van 14 weet vast wel hoe je met een hengstenketting om moet gaan.
Althans daar ga ik dan van uit.....
.
Een zweepje meenemen op wandeling vind ik wel vrij belachelijk eigenlijk. Ik zou gewoon eens met het touw voor de neus zwaaien zodra ze wil gaan eten, dat icm met een stemcorrectie werkt bij mij eigenlijk altijd. Een hengstenketting kun je om doen, maar vind ik dan niet echt meerwaarde hebben. Maar dan nog, bij mijn merrie heeft ie ook weinig meerwaarde.