Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Pion schreef:Of het zadel past moet je vragen aan een zadelpasser tijdens een consult
Daar is zo van achter de computer niets zinnigs over te zeggen.
friesam schreef:Ik denk dat het zadel te lang is! 17,5 voor een D pony is meestal te lang zonder verder te oordelen of het zadel past of niet.
SimonDesteny schreef:Ik heb ook een lemetex op mijn beide D pony's liggen. ook een 17,5
friesam schreef:Ik moet echt zeggen dat ik als zadelpasser zelden D pony's tegenkom waar een 17,5 inch zadel op past en dat heeft met de lengte van het kussen te maken.
Een groot paard met een te klein zadel dan denk ik dat ze te smal bedoelen. In principe kan er ook bijv een 16 inch zadel op een groot paard als er een ruiter op rijdt met 16 inch billen.
xSamSkipp schreef:friesam schreef:Ik moet echt zeggen dat ik als zadelpasser zelden D pony's tegenkom waar een 17,5 inch zadel op past en dat heeft met de lengte van het kussen te maken.
Een groot paard met een te klein zadel dan denk ik dat ze te smal bedoelen. In principe kan er ook bijv een 16 inch zadel op een groot paard als er een ruiter op rijdt met 16 inch billen.
U bent dan zelf een zadelmaker?
xSamSkipp schreef:friesam schreef:Ik moet echt zeggen dat ik als zadelpasser zelden D pony's tegenkom waar een 17,5 inch zadel op past en dat heeft met de lengte van het kussen te maken.
U bent dan zelf een zadelmaker?
xSamSkipp schreef:SimonDesteny schreef:Ik heb ook een lemetex op mijn beide D pony's liggen. ook een 17,5
Oh bedankt voor je reactie! Verschillen die pony's veel van bouw en schoft?
Ik heb namelijk 3 pony's. Het zou moeten dienen voor die van 1.43m.
Maar ik heb er dan nog 2 van 1.48m en 1.53m. Het zou soms wel handig zijn moest het op ze alle 3 passen.