Nieuw zadel kopen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ohiojames

Nieuw zadel kopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 20:49

Ik wil graag een nieuw zadel kopen voor mijn ruin.
Zijn zadel is al best oud en past niet goed op hem. (zadel was namelijk van de manege en heeft op veel verschillende paarden gelegen).
Ik weet ook niet zeker of ik een dressuur- of veelzijdigheidszadel moet kopen.
Ik rijd wel veel dressuur, maar niet op een erg hoog niveau, en rijd ook wel soms buitenritten. (spring nooit)
Ik zoek een zadel van rond de 1500 euro. (graag leer)
Mijn paard is 20 en heeft een zwakkere rug.
Ik zou daarom graag een zadelconsult hebben, die zadels verkoopt en kan kijken welk zadel het beste is voor mijn paard met die prijs.
Is er een goed zadel of merk voor deze prijs?
En weet iemand een goede zadelconsult rond regio Rotterdam?
En wat voor zadel is het handigst?
Alvast bedankt :)

8nnemiek

Re: Nieuw zadel kopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:58

Voor die prijs is zeker iets te vinden.
Ik zou een paar verschillende zadelmakers laten komen, en allemaal hun verhaal laten doen en dan kijk je welke het vakkundigste overkomt. Ik heb namelijk ook regelmatig gehoord dat sommige zadelmakers nogal eens wat laks kunnen zijn en al snel roepen 'het ligt goed', dus blijf wel zelf kritisch meekijken..

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:39

Zoek via deze website http://www.zadeldeskundigen.nl/ een zadelmaker, dit zijn allemaal goed opgeleide mensen. Zij zijn ervaren en kunnen je goed adviseren, ga niet voor een bepaald merk maar zoek iets wat voor jouw paard en jou geschikt is. Pas op, veel zadelmakers bakken er weinig van.