Mijn Fjord en ik mogen eindelijk over naar het L2, volgende week hebben we onze eerste wedstrijd geplant.
Nu begon hij rechts heel erg vast te zitten en heb ik de osteopaat laten komen, dit is dus verholpen.
Maandag ben ik weer rustig aan gaan rijden maar hij blijft enorm stug en wil met bit gewoon niet graag ontspannen. Ik was het zat en ben gisteren dus bitloos gaan rijden, wat een verademing.
Hier en daar hangt hij nog wel een beetje maar de ontspanning was er gelijk.
Nu wil ik dus graag op wedstrijd bitloos gaan starten om te kijken hoe dat gaat, dus mijn vraag:
Met welke hoofdstel starten jullie?
Ook ben ik erg benieuwd welke ervaringen jullie hebben met een sidepull of kingekruist hoofdstel. Naar mijn idee kan ik met een kingekruist hoofdstel fijnere hulpen geven, klopt dit? Ik heb gisteren mijn teugels aan de zijkant van mijn neusriem gemaakt, maar ik had het idee dat dit toch nog wat verwarrend werkte.
Ter informatie: Mijn Fjord is gewend om bitloos gereden te worden, buiten rijden we voornamelijk bitloos.
Echter rijd ik hem dan met een touwhalster, met een touwhalster mag je helaas niet starten op wedstrijd. Daarbij is een touwhalster ook niet bedoeld om te gebruiken met een contact teugel.
Alvast bedankt!