Waar bitloos hoofdstel maat pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Waar bitloos hoofdstel maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 21:05

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een nieuw bitloos hoofdstel voor onze shetlander. Het is een grote shetlander, ouderwets type met een flink hoofd. Ik kom bij hem altijd uit op maat pony of zelfs een kleine cob.
Nu valt het alleen niet mee om een goed passend bitloos hoofdstelletje voor hem te vinden. Momenteel heb ik er wel één (kaakgekruisd), maar de neusriem is eigenlijk te lang (heb er gaatjes bij moeten prikken) en ik ben niet te spreken over de release.

Als ik op internet zoek kom ik al snel op de Barefoot Walnut, maar als ik daar de recensies van moet geloven is de release daarvan ook niet je van het.
Een sidepull heb ik ook wel eens geprobeerd bij hem, maar daarbij zat het sidepull gedeelte (de driehoek) te dicht bij zijn ogen, dus dat was ook niet wat het moest zijn.

Waar kan ik een fijne, degelijke bitloze optoming vinden voor een grote shetlander? Bijna alle bitloze hoofdstellen die ik vind hebben de maat cob of full, maar ik ben dus op zoek naar een ponymaat en bij voorkeur een sidepull. Geen hoofdstellen van touw, maar een echt leren hoofdstel.

Wie heeft een aanrader?

shetlandfan

Re: Waar bitloos hoofdstel maat pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:15

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:24

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:50

Ibzzzzix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:05

Ik heb eens een bij piaffe ruitersport gekocht, misschien dat ze daar nog te vinden zijn.