Rare vraag misschien, maar het is zondag, dus kan pas morgen bellen met de leverancier van mijn deken.
Gister heb ik een Buzz Off met hals binnen gekregen. In de juiste maat want deze deken heb ik vorig jaar al eens gepast op mijn paard. Er zat heel keurig een extra buikflap bij omdat het kan zijn dat door een productiefout er een te kleine flap bij werd geleverd door Bucas zelf. Nu heb ik de deken vandaag om gedaan en ligt het zoals verwacht. Alleen de buikflap past niet. Ook niet de andere versie die ik mee heb gekregen. Het kan net dicht, maar dan trekt het zo strak tegen haar buik aan dat het bijna een singel is.
Mijn paard heeft een normale bouw en is absoluut niet dik. Waar de buikflap vorige keer gewoon mooi aan sloot maar niet knelde, is dat in dit geval absoluut niet zo.
Maar in beide flappen (heb eentje die net dicht kan en eentje die nog kleiner is (het origineel)) staat dezelfde maat, ondanks dat het wel een paar cm scheelt.
Nu hoopte ik dat er iemand was die haar eigen buikflap voor mij op zou willen meten, zodat ik weet met welke maten ik de maken zou moeten hebben. De deken is de 140/190 versie.
De buikflap is altijd heel klein bij deze dekens omdat hij giga oprekt. Er zitten zodoende extra haakjes bij om er evt in het begin een haakje tussen te zetten om hem te verlengen.
Tussen aansluiten en aansingelen zit nogal wat verschil. Waar de deken vorig jaar goed aan sloot, moeten de elastieken nu straks gespannen staan om de flap dicht te houden. Geen extra haakjes bijgeleverd gekregen, was de vorige keer ook niet.
Heb het nu opgelost door de beenriemen als buikriemen gekruist vast te maken. Maar zit met twee onbruikbare buikflappen, ook niet de bedoeling...
Wat vreemd! In mijn nieuwe zitten wel extra hkjes en die buikflap krijg ik ook niet dicht zonder die haakjes terwijl mijn paard ook echt niet dik is!
Horseware
Geplaatst: 13-07-14 17:34
Extra haakjes zitten er normaal gesproken niet bij (niet vanuit Bucas zelf iig). Je zou wel om een grotere buikflap kunnen vragen; deze zijn namelijk los bestelbaar bij Bucas.
Een grotere buikflap zal er inderdaad moeten komen, want ik zit nu met twee onbruikbare. Maar ik weet niet welke maat ik heb, dus hoopte dat hier iemand was die toevallig zijn/haar maat op kon meten
Plukje
Geplaatst: 13-07-14 18:23
Ik heb net een nieuwe Buzz off rain gekocht (195) en ik heb het ook. Ik heb 4 karabijnhaken tussen de buikflap en de ringetjes gedaan en dat geeft een beetje meer ruimte, maar nog steeds vind ik hem aan de strakke kant. Erg balen, want voor de rest ligt hij goed. En veel andere merken met een regen en vliegendeken in een zijn er niet. Overigens zitten er bij mijn deken geen extra haken.
Ik heb een Buzz off Zebra, mijn merrie zwemt in de buikflap..
saskiay
Geplaatst: 23-07-14 17:15
Bij mijn fjord is de buikflap ook te klein, terwijl hij niet te dik is maar wel fors gebouwd. Ik had er met stukjes veter extra lusjes aangemaakt dat ging goed. Helaas is bij mij de hals het probleem. Toen ik de deken 5 dagen achter elkaar op had liggen ontdekte ik een wond net op de plek waar de deken overgaat naar het halsstuk had de naad zo geschuurd dat mijn paard er een open wond aan overgehouden heeft. Ik vind deze deken dus niet geschikt voor paarden met een brede hals. Erg jammer
Ik heb het eerst ook opgelost met vier touwtjes en later heel keurig verlengstukjes opgestuurd gekregen. Het past nog niet zoals ik het graag zou willen, maar ze heeft de deken alleen op op de extreme dagen zoals nu.
Heel vervelend dat de aanhechting van de hals zo'n probleem geeft. Eigenlijk zijn dekens een drama, maar je wilt ze toch wat beschermen.