Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
, ze is inmiddels 21 geworden zonder ongelukken en ik heb haar goed onder controle, ik zoek geen advies hoe ik haar moet trainen, ze luistert bijna perfect naar mij, enige wat ze doet is stuiteren. Paard is verder absoluut gecontrolleerd te rijden maar doet alleen wel idioot.ElCamino schreef:ik zou geen bit wisselen. Leer je bijrijdster gewoon omgaan met je bit en het rijden van je paard. Je paard zal haar zelf afstraffen wanneer ze te hard inkomt of misbruik maken wanneer ze te soft is...ik had een engels dressuurmeisje op Tjieks.... ze reed hem op de correctional met high port en lange shanks buiten......
breakthelaw schreef:thanks, ik zal m er ook bij zetten!Omdat ik het erg lastig vind om het te onthouden en ik het graag terug lees wanneer ik het nodig heb, had ik deze bij mijn bookmarks staan:
[WN-TR] shanks
tamary schreef:Verhouding tussen onder en boven boom heeft ook invloed op de sterkte.
Ik zie ook zat shanks te koop die je met 2 teugels kan gebruiken. Schijnt bijna heiligschennis te zijn om dat te doen, maar het kan wel. Voor die shanks hoor ik ook wel de term westernpelham langskomen al zou ik ze niet met een verbindingsriempje willen gebruiken.