Barato dressuur zadel..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Barato dressuur zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:05

Hallo,

Zoals de titel al zegt gaat het over de Barato dressuur zadel en over andere Barato spullen.

Nu weet ik niet of het aan mij licht of niet maar ik word knetter gek van mijn zadel. Hij licht niet goed op mijn paard en zag als tijdelijke oplossing een bontje. de openruimte die tussen de kussen zitten en dus niet op het paard mag liggen zak bij mij naar beneden en heb ik dus wel dat dat op mijn paard licht. Conclussie te grote boom denken wij. Nu zag ik een mooie tijdelijke oplossen een kussen want zoals het zadel licht had dat de oplossing moeten zijn met het bontje dat ik heb gekocht. Nu past mijn zadel zich aan aan het bontje en gaan de kussens uit elkaar staan waardoor ik nog hetzelfde probleem heb...

Nu is het zadel niet het enige waar ik me aan erger maar aan Barato algemeen. Mijn Barato deken is ook zo kapot. Nu kan dat gebeuren met een lomp paard en een dun dekentje dus okee, maar ook de joppers vallen bij mij niet goed in de smaak. Nu had ik de joppers voor het zadel dus zou je zeggen dan koop je een ander zadel. Maar dit zadel werd mijn aangeraden door epplejeck dus dacht okee dan zal het wel een goede zijn. Nu ging ik laatst voor een vzh zadel kijken omdat ik ook graag wil springen en toen ze vroegen wat voor zadel ik nu had en hoe vaak ik het gebruikte gaf ik daar gewoon heel netjes antwoord op 'Ik heb nu een dressuur Barato en ik rij 5/6x per week' en wou ik ook me mankementen erbij zeggen maar voor ik dat kon doen stonden ze me al verbaast aan te kijken dat ik het zolang uithou met dat zadel. Mij werd gelijk verteld dat dat zadel een leuk zadel is voor als je 1/2x per week recreatief rijd of een breed paar hebt zonder schoft. Maar toen ik zei dat een collega mij dat zadel had aangeraden stonden ze met open mond.

Nu is mij een wintec 500 cair plus aangeboden en had hier al verschillende dingen over gehoord en het meeste positief en had hier ook een topic over geplaatst en de meeste bokkers waren hier goed over te spreken. Nu wil ik graag van mij zadel af en ook een wintec 500 cair plus dressuur zadel. Helaas moet ik er nog even voor door sparen.

Omdat ik helaas toch nog geen wedstijden rij ga ik eerst voor het vzh en dan voor de dressuur sparen want dan kan ik ondertussen ook oefenen met springen :o

Nu is mijn vraag wat is jullie ervaringen/mening van Barato. Ik zou zeggen brand los!

Ik weet niet of het hier goed staat zo niet dan mijn excuses ervoor

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Barato dressuur zadel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:08

ED -> HAR

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:10

barato is portugees voor goedkoop, zegt al genoeg vrees ik

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:13

Sandravdb was me voor maar idd goedkoop dus...

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:14

SandravdB schreef:
barato is portugees voor goedkoop, zegt al genoeg vrees ik

Dat zecht inderdaad ook veel ja..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:19

Barato is indd lage kwaliteit van epplejeck. Vooral de zadels en dekens zijn van erg slechte kwaliteit. Maar voor dat geld kun je eigenlijk ook niks verwachten.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:23

Barato is de meest lage kwaliteit die je hebben kunt. Niet alleen zadels en dekens zijn van minder goede kwaliteit. Alles is van minder goede kwaliteit. Dat is puur om de spullen goedkoop te houden.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:23

_Zsazsa_ schreef:
Barato is indd lage kwaliteit van epplejeck. Vooral de zadels en dekens zijn van erg slechte kwaliteit. Maar voor dat geld kun je eigenlijk ook niks verwachten.

Nee dat is waar maar toch had nog nooit zo iets gezien bij een zadel.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:38

Wat wil je ook, voor die prijs kan het toch nooit wat fatsoenlijks zijn :) Zeker wat de zadels betreft. Dan mag je van geluk spreken dat de rug van je paard nog niet naar de knoppen is, als ik zo lees wat er met dat zadel gebeurt onder het rijden :o

Ik ben zelf geen fan van Wintec, maar dat is aan kwaliteit en pasvorm toch al een hele stap vooruit op Barato. Het sparen zeker waard dus :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:39

Ik heb ook eens die zadels in handen gehad, maar op mijn paard komen ze niet te liggen :+
Wintec vind ik erg fijn, maar die kussens zijn erg lang waardoor ze hier slecht passen. Maar dat verschilt per paard.

Deveneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:45

Ik heb een Barato hoofdstel gehad, leuk simpel hoofdstel voor weinig geld... Totdat ik ging passen, keelriem vastmaken waarbij er gelijk een scheur in het riempje kwam..
Heb hem terug gebracht, geld terug gekregen en geinvesteerd in een duurder hoofdstel..
Voor mij dus ook nooit weer Barato..