Maar het hoofdstel van onze pony is te groot terwijl het gewoon pony maat is. Het is een welsh B pony en de keelriem is echt te groot, en het bit hangt dan te laag. We hebben al wat gaatjes bij gemaakt maar dat is echt geen gezicht.
Heeft iemand dit ook, en zou een shetlanderhoofdstel passen?
Het kan dat je pony toch een te klein hoofdje heeft voor een hoofdstel maat Pony, een hoofdstel maat shetlander zou dan moeten passen. Soms is dit echter ook niet het geval en zul je onderdelen moeten combineren van de 2 hoofdstellen om tot een goed passend hoofdstel te komen.
Ik heb een Haflinger van 1.48. De meeste hebben dan pony-cob of cob maar nee hoor, de mijne heeft Full.. Gewoon een kleinere kopen als ik jou was.
eilleen333
Geplaatst: 08-07-14 14:24
Ik heb voor mijn haflinger een maat pony hoofdstel. De neusriem en frontriem waren te klein. Dus een nieuwe full frontriem gekocht en de neusriem verlengd met een sperriempje. De neusriem zit op zijn hoogst, en het kopstuk op zijn langst en dan was het nog net aan. Dus soms kloppen die maten voor geen meter...
Mystic_Dawn
Geplaatst: 08-07-14 14:45
Elinex304 schreef:
Ik heb een Haflinger van 1.48. De meeste hebben dan pony-cob of cob maar nee hoor, de mijne heeft Full.. Gewoon een kleinere kopen als ik jou was.
Precies zo met mijn tinker. Cob is te klein, Full past net.
Gordy18
Geplaatst: 08-07-14 16:37
Elinex304 schreef:
precies hetzelfde als mijn fjord , cob past voor geen meter !