Witte haren, oude drukplekken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sannn1201

Witte haren, oude drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 13:56

Goedemiddag,

Ik ben al geprobeerd achter deze vraag te komen, via allerlei sites, en forums maar helaas.
Ik heb een hele tijd met een Wintec gereden tot mijn pony deukjes kreeg in zn spier in zn rug, en wat witte vlekken naast zn schoft, dit was ook iets gevoelig. Nu heb ik een uiteraard een ander zadel gekocht een Thorowgood. Zadelmaker erbij en ligt goed. Nu nadat ik twee maanden ermee rijd, worden die witte plekken ineens erger. Ze zijn niet gevoelig, en hij loopt verder goed. Overigens rijd ik met aan lamswollen pad onder mijn zadel, omdat ik Endurance rijd en je zoveel problemen aan de rug ziet bij andere paarden, en vooral toch met "passende" vrij prijzige zadels drukplekken en deuken als je zulke afstanden af legt. Ik heb dan ook een maatje wijdere boom genomen zodat ik met me pad kon rijden. Nu is mijn vraag wanneer komen de witte haren? Word er gek van! -:(- Is dit een soort (litteken) pigment vlek van oude drukplekken, of moet ik me nu weer zorgen gaan maken of er iets niet goed is? Het is zegmaar iets meer dan een handbreedte aan beide kanten onder zn schoft. Hij is vrij breed met weinig schoft, dus ook erg lastig een passend zadel erop te krijgen, en was van mening dat ik hem nu gevonden had eindelijk. En heeft er verder iemand ervaring met drukplekken op deze plekken, en wat mankeerde er toen aan je zadel? Ik hoop op interessante reacties, en bedankt vast :) :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Witte haren, oude drukplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:03

Is er nog een da of zadelpasser bijgekomen? Ik heb zelf ook wel eens gehoord dat het juist een reactie op zo'n lamswolletje kan zijn...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:13

Het kunnen plekken zijn van de oude drukplekken. Dan is het onderhuidse weefsel beschadigd geraakt en pas daarna gaan de haren groeien. Nu gaan ze van zomervacht naar wintervacht en gaan dit soort dingen pas serieus tevoorschijn komen.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:19

Kan idd van oude drukplekken zijn, in de winter zie je bij mijn pony wat oude witte haren zomers niet.. Zadelmaker komt meestal om de paar maanden dus zadel ligt al jaren prima nu.