merkloos hoofdstel vs. merk hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

is er verschil?

Ja
19 (65%)
nee
5 (17%)
ligt er maar net aan welke winkel etc.
5 (17%)

Totaal aantal stemmen: 29

nijlpony

merkloos hoofdstel vs. merk hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 09:59

Zijn die merk hoofdstellen nou echt veel beter als de merkloze hoofdstellen? Ik heb een onwijs gaaf merkloos hoofdstel zien hangen, maar vraag me af of de leerkwaliteit etc. Wel ok is. Wat is jullie mening daar nou op?

Maureen95

Re: merkloos hoofdstel vs. merk hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:00

Het beste kan je het gewoon uitproberen. Als je dat hoofdstel helemaal geweldig vindt :)
Ik heb een merkloos bitlooshoofdstel. Al heel oud dat ding en doet het nog supergoed :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:03

Ik heb een kieffer van over de 125 euro gehad die zo kapot was.

En ik heb een merkloze gehad van ik geloof 30 euro die na 8 jaar nog niet stuk was

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:03

Sommige merkloze hoofdstellen zijn van een geweldige leerkwaliteit, maar lang niet allemaal. Is echt een kwestie van proberen :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:04

ClaudiaHS schreef:
Ik heb een kieffer van over de 125 euro gehad die zo kapot was.

En ik heb een merkloze gehad van ik geloof 30 euro die na 8 jaar nog niet stuk was

zo zie je maar weer , niet alles wat merk is meteen van super kwaliteit..
wel echt zonde van dat geld. -O-

nijlpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 10:06

Ik heb altijd het idee dat zo'n merk veel lekkerder zit, omdat die meestal onderlegt zijn en ook bij de oren enzo. En het leer veel soepeler en zachter is. :P

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:06

Ik heb eigenlijk alleen maar goedkope hoofdstellen. Al zijn het geen merkloze. Je moet het gewoon even bekijken, je voelt snel genoeg of het samengeperst troep leer is of gewoon goedkoper leer die een laagje vet/olie nodig heeft.

nijlpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 10:09

Hoofdstel is 50 euro en komt van de hypoplaza.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:11

ik heb een kieffer anatomic hoofdstel en ik merk het verschil echt heel goed. Het hoofdstel is van duurzaam materiaal gemaakt en is meteen soepel en zacht vanaf het eerste gebruik. Zoals al gezegd wordt lijkt het me gewoon ook veel lekkerder zitten voor het paard, elk riempje is zacht onderlegt zelfs de keelriem, frontriem en sperriem! Het is net allemaal wat netter en lekkerder afgewerkt. Zo loopt bijv het riempje van de neusriem onder het kopstuk door achter de oren bij de meeste hoofdstellen maar bij dit hoofdstel loopt het eroverheen voor extra comfort. Ik heb het hoofdstel nu 4 jaar en intensief gebruikt (dagelijks) en nog geen spoor van slijtage te zien. Ook komt er regelmatig water op en behandel dit hoofdstel maar 1x in de 3-4 maanden met olie (soms zelfs minder nog).

Verder heb ik een ander hoofdstel, niet merkloos maar van geen bekend merk en een veel lagere prijs (80 euro voor een stang en trens hoofdstel) en de kwaliteit is duidelijk anders. Het hoofdstel is veel stugger en het kostte zeker 3 maanden voordat het zo soepel was als dat ik wilde (gebruik deze niet elke dag overigens) De riempjes en het leer is net allemaal even wat minder net afgewerkt. (veel minder doorgestikt, enkel leer etc.) en ik behandel het hoofdstel elke week met lederolie omdat ik anders bang ben dat er scheurtjes in het leer komen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:19

Klopt hoor :j Ik heb meerdere hoofdstellen dus ik neem het mee met het poetsen en gebruik het pas als het lekker soepel is. Een HH heb ik als baksteen gekocht en is nu zo soepel dat iedereen vraagt welk merk het is :)

kensin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:41

ik zie duidelijk verschil aan mijn merk en merkloze hoofdstellen, de merkloze blijft erg stug en duurt maanden voor deze een beetje een mooie vorm krijgt. Vind ook dat de gaatjes erg dicht zitten waardoor je de eerste keren flink moet sjorren aan een hoofdstel om het gespje dicht te krijgen..
Maar je kan het natuurlijk zelf het beste ondervinden.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:31

Ik merk ook een verschil tussen mijn merkloos hoofdstel en mijn merk hoofdstellen.
Ik heb voor mijn pony, die ik al 7 jaar heb, een Kieffer hoofdstel. Vorig jaar ook een BR hoofdstel aangeschaft.

Voor mijn paard had ik een hoofdstel van 30 euro, en met het passen kwamen er al stiksels los :+ Het hoofdstel verkleurd en er lost van alles, maar het is maar een trainhoofdstel, dus dat maakt me verder niet zoveel uit.
Mijn merkhoofdstel is van veel betere kwaliteit, dus ik merk zeker verschil!