[WN] hoed ook bij trainen of buiten op?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

hoed ook bij trainen of buiten op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 15:19

Haii lieve bokkers :D
ik vroeg me af, gebruiken jullie je hoed ook tijdens trainingen of buiten?
Ik heb een toxel cap, zit voor een cap prettig..toch blijf ik caps naar vinden :( buiten of met les heb ik wel mijn cappie op, asfat is toch wat harder dan zand. Maar als ik zelf train heb ik niks op mijn hoofd. Opzich fijn maar: bij velle zon of regen toch wat kaal!
Hoed op dan? Vind het wel zonde als hij verregend oid, vanaf volgend jaar ga ik wedstrijden rijden en wil ik sws een mooie hoed op.
Dus mijn vraag: is een hoed fijner dan cap? En kan hij tegen regen? En dan stro of vilt.. ook lastig:p ga sws binnekort dagje arthur's doen en dan ook hoeden passen.

dank jullie wel alvast!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:27

Nee, ik rij altijd met cap op tijdens trainen en tijdens buitenritten.
Mijn hoed draag ik alleen op show (=wedstrijd) :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:53

Rij tegenwoordig altijd met cap. Daarvoor eerder een petje op dan een hoed, zit lekkerder. Ik zou sowieso niet voor vilt kiezen, is zonde. Stro houdt je makkelijker schoon bij regelmatig gebruik.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:07

gaucho schreef:
Rij tegenwoordig altijd met cap. Daarvoor eerder een petje op dan een hoed, zit lekkerder. Ik zou sowieso niet voor vilt kiezen, is zonde. Stro houdt je makkelijker schoon bij regelmatig gebruik.

+1 :+

Alnieno

Re: hoed ook bij trainen of buiten op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 16:13

Hoi!
Tnx voor jullie snelle antwoorden! Hoed is dus niet perse fijner:p nja misschien dan een gewoon petje op.. of toch braaf weer cappie..
strohoeden mogen op show alleen in de zomer toch?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:51

Horse_Driver schreef:
strohoeden mogen op show alleen in de zomer toch?

Diegene die je dat bevestigd, please laat de regel zien van het regelboek waar dat staat }:)
Lees nee is niet verboden. Maar in sommige delen van de USA etiquette dat je geen strohoed draagt tussen easter en laborday. Maar in andere delen is dat dus niet zo.
http://www.city-data.com/forum/texas/28 ... uette.html

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:06

Tis idd puur etiquette van uit de warmere streken ( in Texas wil je zomers echt geen vilten hoed dragen ) zelf draag ik tegenwoordig mijn hoeden ook alleen op wedstrijden, thuis en buiten heb ik altijd mijn cap op. Heb er 4 dus kan altijd kiezen :P

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:59

Alleen op show. En dan zet ik hem pas op net voordat ik in de ring ga. En na mijn run onmiddellijk weer af. :D