Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Shettepret schreef:Mijn pony staat rondom op schoenen. Ik heb de FRA Cavallo. Voor Sport maat 0 en achter Simple maar 1.
Ik ben er zeer, zeer tevreden over. Ze zitten geweldig en mijn pony loopt als een tierelier. Heb ze zo aan en uit.
Vorm van de hoeven hou ik zelf bij, merk ik dat zijn hoeven iets scheef groeien (wat hij overigens niet heeft) of de hoeven gaan 'schilferen' dan vijl ik dat netjes weg. Zo blijft de pasvorm perfect.
Ik kan er gewoon mee door modder en door mul zand. Ze blijven keurig netjes zitten. Draven, galop, alles kan ermee!
Doordat de schoen van leer is moet je paard wel even wennen. Ze vormen zich dan naar je paard. Eigenlijk net als bij schoenen voor onszelf.
Zorg wel dat je goed meet en kijkt vanaf welke plek je moet meten anders heb je de verkeerde maat en dan is het gekloot.
Gelukkig heeft mijn pony achter een maat groter als voor dus ik hoefde er alleen maar een paar kleiner bij te halen.
Slijtage valt erg mee. Ik gebruik ze ontzettend intensief (elke dag) en de zolen zijn nog nauwelijks afgesleten.
Echt, ik zweer bij de Cavallo's!
Shettepret schreef:Shettepret schreef:Mijn pony staat rondom op schoenen. Ik heb de FRA Cavallo. Voor Sport maat 0 en achter Simple maar 1.
Ik ben er zeer, zeer tevreden over. Ze zitten geweldig en mijn pony loopt als een tierelier. Heb ze zo aan en uit.
Vorm van de hoeven hou ik zelf bij, merk ik dat zijn hoeven iets scheef groeien (wat hij overigens niet heeft) of de hoeven gaan 'schilferen' dan vijl ik dat netjes weg. Zo blijft de pasvorm perfect.
Ik kan er gewoon mee door modder en door mul zand. Ze blijven keurig netjes zitten. Draven, galop, alles kan ermee!
Doordat de schoen van leer is moet je paard wel even wennen. Ze vormen zich dan naar je paard. Eigenlijk net als bij schoenen voor onszelf.
Zorg wel dat je goed meet en kijkt vanaf welke plek je moet meten anders heb je de verkeerde maat en dan is het gekloot.
Gelukkig heeft mijn pony achter een maat groter als voor dus ik hoefde er alleen maar een paar kleiner bij te halen.
Slijtage valt erg mee. Ik gebruik ze ontzettend intensief (elke dag) en de zolen zijn nog nauwelijks afgesleten.
Echt, ik zweer bij de Cavallo's!
Quote van mijzelf uit een ander topic.
HorseTopShop schreef:Niks meer aan toe te voegen.
Hier ook zeer tevreden met de Cavallo's. Heb er 2 rondom op lopen.
Mocht je interesse hebben in informatie folders en een meetkaart, geef dan even je adres door in een prive bericht
KingChay schreef:HorseTopShop schreef:Niks meer aan toe te voegen.
Hier ook zeer tevreden met de Cavallo's. Heb er 2 rondom op lopen.
Mocht je interesse hebben in informatie folders en een meetkaart, geef dan even je adres door in een prive bericht
Zal ik doen, zijn zo'n folders gewoon kosteloos? Ik stuur je dan even mijn adres door. Is wel in belgie.
En wat zouden de kosten van zo'n schoenen zijn ( kan ik alvast sparen)
Shettepret schreef:Ik heb dus nooit last van steentjes van bovenaf. Zoals ik al aangaf kan ik ermee door elk terrein rijden. Nooit ergens last van.
Ik zou nooit voor Easyboots gaan. Heb ik gehad en die bevielen voor geen meter.
Maar zo zie je, ieder een eigen voorkeur.
Mijn tip, kijk of je iets kan lenen en kijk wat je zelf het fijnste vind voor je paard.
keona schreef:Shettepret schreef:Ik heb dus nooit last van steentjes van bovenaf. Zoals ik al aangaf kan ik ermee door elk terrein rijden. Nooit ergens last van.
Ik zou nooit voor Easyboots gaan. Heb ik gehad en die bevielen voor geen meter.
Maar zo zie je, ieder een eigen voorkeur.
Mijn tip, kijk of je iets kan lenen en kijk wat je zelf het fijnste vind voor je paard.
Ik zou eerst aanraden de voeten te meten en te kijken welke schoenen bij de hoeven passen.je hebt schoenen voor ronde voeten en ovale langer dan breed bedoel ik daar mee en je hebt voeten die breeder zijn dan lang.de laatste groep is het moeilijkste.maar aan de hand van de maten zullen ook vast al schoenen afvallen ts
KingChay schreef:Zal ik doen, zijn zo'n folders gewoon kosteloos? Ik stuur je dan even mijn adres door. Is wel in belgie.
Ik stuur ze kosteloos naar je op.Shettepret schreef:Ja, hehe. Natuurlijk moet je eerst meten. Dan nog zijn er schoenen die onder en boven de kroonrand komen die ts kan proberen. Ik bedoelde dat ts eerst kan proberen voordat ze koopt.
Hoefschoenenwinkel heeft idd veel advies en info over de verschillende merken. Daar kan je je ook al inlezen wat voor jou paard fijn zou kunnen zijn en welke qua maat in aanmerking komen!
HorseTopShop schreef:KingChay schreef:Zal ik doen, zijn zo'n folders gewoon kosteloos? Ik stuur je dan even mijn adres door. Is wel in belgie.
Ik stuur ze kosteloos naar je op.
De Simple Boot en Sport Boot van cavallo zijn € 142,- per paar. Mijn laatste paar rij ik nu 2 jaar mee en zoals ik het in kan schatten, gaan ze nog ongeveer 1 jaar mee voordat ze "op" zijn.
Oke bedankt ik stuur mijn adres.zo op en ja ik vind hoefschoenen een betere investering dan ijzers :p
Normaal gesproken deed mijn merrie 5 weken met haar ijzers. Dan lagen ze er óf af óf ze waren doorgesleten.