Hoefschoenen gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Hoefschoenen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 20:31

Ik ben opzoek naar degelijke hoefschoenen.

Is voor buiten te wandelen ik wil geen ijzers.

Liefst geen dat goed zitten en niet uitvallen tijdens het rijden en ook die geen blijnen veroorzaken.

En gebruiken jullie er dan 2 of 4 ? En worden ze dan ook per 2 of 4 verkocht?

Alvast bedankt!

HTM

Re: Hoefschoenen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:18

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:00

Ik zou altijd gaan voor schoenen die onder de kroonrand komen mits jou paard in die schoenen valt anders moet je uit wijken naar andere.schoenen onder de kroonrand zijn renegade,easyboots epic,dallmer clog.easyboot gebruik ik bij de ponys met mennen heel tevreden en renegade heeft mijn volbloed en kennis van mij heeft ze voor haar andalusier zeer tevreden.easyboot is moeilijker aan te doen dan renegade.dallmer nog geen ervaring mee helaas lijkt me een super schoen.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:12

Shettepret schreef:
Mijn pony staat rondom op schoenen. Ik heb de FRA Cavallo. Voor Sport maat 0 en achter Simple maar 1.
Ik ben er zeer, zeer tevreden over. Ze zitten geweldig en mijn pony loopt als een tierelier. Heb ze zo aan en uit.
Vorm van de hoeven hou ik zelf bij, merk ik dat zijn hoeven iets scheef groeien (wat hij overigens niet heeft) of de hoeven gaan 'schilferen' dan vijl ik dat netjes weg. Zo blijft de pasvorm perfect.

Ik kan er gewoon mee door modder en door mul zand. Ze blijven keurig netjes zitten. Draven, galop, alles kan ermee!

Doordat de schoen van leer is moet je paard wel even wennen. Ze vormen zich dan naar je paard. Eigenlijk net als bij schoenen voor onszelf.
Zorg wel dat je goed meet en kijkt vanaf welke plek je moet meten anders heb je de verkeerde maat en dan is het gekloot.
Gelukkig heeft mijn pony achter een maat groter als voor dus ik hoefde er alleen maar een paar kleiner bij te halen.

Slijtage valt erg mee. Ik gebruik ze ontzettend intensief (elke dag) en de zolen zijn nog nauwelijks afgesleten.

Echt, ik zweer bij de Cavallo's!

Quote van mijzelf uit een ander topic.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:17

Shettepret schreef:
Shettepret schreef:
Mijn pony staat rondom op schoenen. Ik heb de FRA Cavallo. Voor Sport maat 0 en achter Simple maar 1.
Ik ben er zeer, zeer tevreden over. Ze zitten geweldig en mijn pony loopt als een tierelier. Heb ze zo aan en uit.
Vorm van de hoeven hou ik zelf bij, merk ik dat zijn hoeven iets scheef groeien (wat hij overigens niet heeft) of de hoeven gaan 'schilferen' dan vijl ik dat netjes weg. Zo blijft de pasvorm perfect.

Ik kan er gewoon mee door modder en door mul zand. Ze blijven keurig netjes zitten. Draven, galop, alles kan ermee!

Doordat de schoen van leer is moet je paard wel even wennen. Ze vormen zich dan naar je paard. Eigenlijk net als bij schoenen voor onszelf.
Zorg wel dat je goed meet en kijkt vanaf welke plek je moet meten anders heb je de verkeerde maat en dan is het gekloot.
Gelukkig heeft mijn pony achter een maat groter als voor dus ik hoefde er alleen maar een paar kleiner bij te halen.

Slijtage valt erg mee. Ik gebruik ze ontzettend intensief (elke dag) en de zolen zijn nog nauwelijks afgesleten.

Echt, ik zweer bij de Cavallo's!

Quote van mijzelf uit een ander topic.

Niks meer aan toe te voegen.
Hier ook zeer tevreden met de Cavallo's. Heb er 2 rondom op lopen.

Mocht je interesse hebben in informatie folders en een meetkaart, geef dan even je adres door in een prive bericht :)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 19:10

HorseTopShop schreef:

Mocht je interesse hebben in informatie folders en een meetkaart, geef dan even je adres door in een prive bericht :)

Zal ik doen, zijn zo'n folders gewoon kosteloos? Ik stuur je dan even mijn adres door. Is wel in belgie.
En wat zouden de kosten van zo'n schoenen zijn ( kan ik alvast sparen)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:18

KingChay schreef:
HorseTopShop schreef:

Zal ik doen, zijn zo'n folders gewoon kosteloos? Ik stuur je dan even mijn adres door. Is wel in belgie.

Ik zou dus nooit kiezen voor de cavallo als je paard ook valt in maten van schoenen die niet over de kroonrand komen.dit omdat je ze niet hoeft in te lopen en in cavallo kunnen ook steentjes van boven af in komen.nee ik zou hier niet voor kiezen

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:45

Ik heb dus nooit last van steentjes van bovenaf. Zoals ik al aangaf kan ik ermee door elk terrein rijden. Nooit ergens last van.
Ik zou nooit voor Easyboots gaan. Heb ik gehad en die bevielen voor geen meter.
Maar zo zie je, ieder een eigen voorkeur.

Mijn tip, kijk of je iets kan lenen en kijk wat je zelf het fijnste vind voor je paard.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:33

Shettepret schreef:
Ik heb dus nooit last van steentjes van bovenaf. Zoals ik al aangaf kan ik ermee door elk terrein rijden. Nooit ergens last van.

Mijn tip, kijk of je iets kan lenen en kijk wat je zelf het fijnste vind voor je paard.

Ik zou eerst aanraden de voeten te meten en te kijken welke schoenen bij de hoeven passen.je hebt schoenen voor ronde voeten en ovale langer dan breed bedoel ik daar mee en je hebt voeten die breeder zijn dan lang.de laatste groep is het moeilijkste.maar aan de hand van de maten zullen ook vast al schoenen afvallen ts

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 23:26

keona schreef:
Shettepret schreef:

Ik zou eerst aanraden de voeten te meten en te kijken welke schoenen bij de hoeven passen.je hebt schoenen voor ronde voeten en ovale langer dan breed bedoel ik daar mee en je hebt voeten die breeder zijn dan lang.de laatste groep is het moeilijkste.maar aan de hand van de maten zullen ook vast al schoenen afvallen ts

En hoe meet je deze dan?
Hij heeft 1 verschillende hoef, blokhoed noemde mijn vorige hoefsmid het. De voet waar hij als veulen veel op zou hebben geleund en die is wat ronder.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 04:22

Ik zou eerst eens gaan lezen bij de info van hoefschoenenwinkel,geloof dat ze hoofwear nu heten.maar als je google op hoefschoenenwinkel kom je er ook.daar staat veel info ook over het op meten.mijn engelse volbloed heeft ook 2 verschillende voeten en de freiberger ook wij hebben easyboot en renegade en bij onze paarden gaat dat.maar lees je eerst eens in en ga dan meten en kijken welke schoenen zouden kunnen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 06:19

KingChay schreef:

:j Ik stuur ze kosteloos naar je op.
De Simple Boot en Sport Boot van cavallo zijn € 142,- per paar. Mijn laatste paar rij ik nu 2 jaar mee en zoals ik het in kan schatten, gaan ze nog ongeveer 1 jaar mee voordat ze "op" zijn.
Normaal gesproken deed mijn merrie 5 weken met haar ijzers. Dan lagen ze er óf af óf ze waren doorgesleten.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 06:37

Ja, hehe. Natuurlijk moet je eerst meten. Dan nog zijn er schoenen die onder en boven de kroonrand komen die ts kan proberen. Ik bedoelde dat ts eerst kan proberen voordat ze koopt.
Hoefschoenenwinkel heeft idd veel advies en info over de verschillende merken. Daar kan je je ook al inlezen wat voor jou paard fijn zou kunnen zijn en welke qua maat in aanmerking komen!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:25

Shettepret schreef:
Ja, hehe. Natuurlijk moet je eerst meten. Dan nog zijn er schoenen die onder en boven de kroonrand komen die ts kan proberen. Ik bedoelde dat ts eerst kan proberen voordat ze koopt.
Hoefschoenenwinkel heeft idd veel advies en info over de verschillende merken. Daar kan je je ook al inlezen wat voor jou paard fijn zou kunnen zijn en welke qua maat in aanmerking komen!

Sorry maar had het tegen ts niet tegen jiu,ze vraagt advies en dat krijgt ze dan netjes van mij

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 13:43

HorseTopShop schreef:
KingChay schreef:

:j Ik stuur ze kosteloos naar je op.
De Simple Boot en Sport Boot van cavallo zijn € 142,- per paar. Mijn laatste paar rij ik nu 2 jaar mee en zoals ik het in kan schatten, gaan ze nog ongeveer 1 jaar mee voordat ze "op" zijn.

Oke bedankt ik stuur mijn adres.zo op en ja ik vind hoefschoenen een betere investering dan ijzers :p
Normaal gesproken deed mijn merrie 5 weken met haar ijzers. Dan lagen ze er óf af óf ze waren doorgesleten.