Hey hallo,
Sinds een jaar hebben we een welsh cob. het beestje had ondanks zijn 21 jarige leeftijd wat zadelvrees en vertrouwens issues waardoor ik pas sinds enkele maanden echt aan rijden ben toegekomen ( veel grondwerk gedaan). Er zat een kentaurdressuurzadeltje bij wat ik heb laten nakijken door zadelmaakster, evenals de rug van onze welsh door dierenarts. Zadel opnieuw laten opvullen en kussens laten innemen. Dierenarts vond niks gek in de rug zo met voelen. Ook wat oefeningetjes wezen niets uit wat hem enig letsel deed vermoeden. En inderdaad, zodra ik erop zit zie je dat Rof ontspant... het opstijgen en opzadelen en dus de beweging wanneer iets hoog boven richting hem beweegt dat maakt hem onrustig...
Goed, dat gaat eraan vooraf

Nu zit ik dus twee maanden echt in het zadel op Rof en merk ik dat ik helemaal niet fijn zit

Eerst dacht ik dat het aan het zadel lag ( super dwingend kentaur zadel met steile lepel). Toch had gisteren een zadel te leen om te passen ( plat ijslander zadel). En toen merkte ik dat ik als het ware achterover viel in het zadel en op dezelfde plek in mn rug spanning voelde als met de kentaur...
Ik heb wat fotos gemaakt ( srry, krijg ze niet gedraaid!)van Rof zn rug bloot en met ijslander zadel... wat denken jullie; blijft ik dit probleem ( het achterovervallen) houden ongeacht zadel door de bouw van mn pony? ( erg brede schouders, geen schoft, rond geribt en platte rug).... is dit iets wat ik met een bontje kan compenseren?
Of moet ik toch gewoon blijven zoeken naar een voor mij prettiger zadel?