stűbben siegfried ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

swaatje

stűbben siegfried ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 21:27

Hallo,

Aanstaande woensdag ga ik twee zadels uitproberen op mn pony. 1 daarvan is een stubben siegfried, ik geloof een veelzijdigheidszadel...

Ik ben zelf gewend op kn, passier en sinds kort een hulsebos zadel. Ik heb meen ik ook eens op een stubben dressuur zadel gereden. Kan me wel nog herinneren dat het erg degelijk en soepel leer was. Zijn er echte voors of tegens met dit zadel waar ik eens op kan letten volgens jullie?

Alvast bedankt!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:55

Jaren gereden op een Stubben Siegfried veelzijdigheidszadel, heerlijk boscrosszadel en onverwoestbaar. Zadel is inmiddels vermoed ik meer dan 60 jaar oud en doet het nog steeds :)) Bij mij wel funest voor mijn houding, maar dat heb ik met alle VZH zadels.

Als je van een Hulsebos dressuurzadel af komt is het wel een enorme overgang. Passier VZH is er erg mee te vergelijken qua zit, de Stubben heeft alleen iets meer kniewrong. Bij ons was het enige probleem met de Stubben de pasvorm, hij had voor een dichte kamer waardoor paarden die een wat hogere schoft hadden er niet mee weg konden. Passier is makkelijker op meerdere paarden te leggen wat dat betreft.

MarloesV89

Re: stűbben siegfried ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:56

Hier een Stubben Siegfried CS maar dan de springvariant. Superfijn zadel al zeg ik het zelf. Rij er zowel dressuur, springen als cross mee. :)
Zadel ligt trouwens ook op een pony.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 22:18

Dank beiden, daar kan ik wat mee... :)

Ja, ik moet juist een 'platter' zadel hebben voor mijn zit Vientje :). Mijn huidige zadel duwt mijn bekken echt naar voren ( door een hele steile lepel). Zo ontstaat er spanning in mijn heupen en benen waardoor mijn benen weer heel onrustig liggen in draf.

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar het andere zadel; een ijslanderzadel. :) Heb hier helemaal geen ervaring mee maar laat me verrassen... :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:33

Dan kan de Siegfried wel wat voor je zijn :j De zit is vrij plat, allesbehalve opgesloten of gedwongen. Echt de "ouderwetse" zit van vroeger.
Ik heb van de Hulsebos 18 inch nodig ivm gesloten zit/oplopende lepel maar de Stubben 18 inch zwem ik in, daar kom ik de lepel nog niet tegen al zou ik mijn best ervoor doen :Y)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:35

Ik denk dat de oudere bokkers onder ons er allemaal op hebben gereden. Toen ik nog in mijn ponytijd zat. Lang geleden had je stubben of kieffer. Onverwoestbaar!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 20:35

Helaas, de siegfried was te krap voor mn pony. Het ijslands zadel lag weer prima op pony maar vond ik niet lekker zitten... ( voelde de boom door de zitting heen... :( )

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:27

Welke maat heb je nodig? Ik heb er eventueel ook nog eentje te koop, springzadel dan wel. Zijn zadels die ontzettend veel gebruikt worden op handels- en springstallen omdat ze heel fijn op meerdere paarden passen. Daarnaast vind ik het erg fijne kwaliteit en zit ik er heel fijn vast in.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:30

ik heb er eventueel ook 1 te koop... zal moeten kijken voor de maat..ik ben stubben fan:)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 22:56

Goh, welke maat... ikdenk dus 18inch maar met een heeeuuule brede boom... misschien wel 33/34cm... het is een welsh cob maar hij heeft een schoft en schoufer partij als een haflinger... :)