Peesbeschermers, met/zonder bont, leer of wat anders

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_IlseZie

Peesbeschermers, met/zonder bont, leer of wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 21:07

Hoi allemaal!
Ik heb een vraagje, en ik weet het echt even niet.
Ik rij voornamelijk met mijn paard dressuur. Hierbij gebruik ik geen peesbeschermers.
Maar ik ga nu ook af en toe met haar springen. En hier wil ik wel graag peesbeschermers voor hebben.
Maar aangezien mijn paard een gevoelige huid heeft, kan ik geen goede peesbeschermers vinden, waarvan ze geen wondjes krijgt.
Ik vroeg me nu af of bont nu wel goed is of niet. De een zegt dat het te warm is, en de ander vind dat het wel weer kan.
En ik weet ook niet van welk materiaal je het beste peesbeschermers kan hebben, ik vind zelf leer erg mooi, maar ik weet niet of het goed valt ect.
Ik zou erg blij zijn, als iemand mij kan vertellen welke ik het best kan kopen (ik ga ze dan alleen voor het springen gebruiken).
Alvast bedankt!

Erin

Re: Peesbeschermers, met/zonder bont, leer of wat anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:00

Peesbeschermers met bont zijn inderdaad warm, maar het kan wel, als je ze maar niet 24/7 om gaat doen (maar aangezien je er alleen maar mee gaat springen ga ik daar niet van uit). Ikzelf heb hier fijne ervaringen mee:
http://boktimg.nl/sites/default/files/d ... ec21fd.jpg
Is dat misschien wat voor jou? Prijs: 35,00 euro

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:07

Wat is je budget? Volledig leer heb ik goede ervaringen mee met paarden die makkelijk wondjes krijgen en gevoelig zijn maar die zijn vaak wel aan de prijs.
Met echt schapenbont word lang niet zo warm als mensen denken, en als je ze alleen afentoe gebruikt met springen is dat ook een goede optie voor je. Vaak is neopreen de boosdoener bij gevoelige paarden.
Succes!

_IlseZie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:59

Oké bedankt! Ik ga vrijdag naar de divoza en ga dan even kijken. De prijs maakt mij niet zo veel uit, want wil wel dat mijn paard beetje goed beschermd wordt.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:46

Ik weet niet in wat soort grond je rijdt of gaat springen.
Mijn paard krijgt schuurwondjes van de springschoenen (met bont) als er te veel zand komt tussen te zitten. In een all-weathet piste heeft hij het niet, maar gewoon zand is meestal vrij diep en 'plakt' minder, dus dan kruipt het zand al snel overal tussen en blijft in het bont zitten.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:48

Erin_xx schreef:
Peesbeschermers met bont zijn inderdaad warm, maar het kan wel, als je ze maar niet 24/7 om gaat doen (maar aangezien je er alleen maar mee gaat springen ga ik daar niet van uit). Ikzelf heb hier fijne ervaringen mee:
http://boktimg.nl/sites/default/files/d ... ec21fd.jpg
Is dat misschien wat voor jou? Prijs: 35,00 euro

Deze heb ik ook, echter heeft het bont zijn beste tijd gehad na vier jaar... haha!
Advies bij deze is goed schoonhouden, niet wassen maar al het zand eruit kloppen of kammen! Anders kan je de vieze stukken eruit knippen en de rest weggooien.