met de Hit air in het vliegtuig??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miekek

met de Hit air in het vliegtuig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 14:55

Hallo, wie weet of je een hit air vest met patroon, probleemloos mee het vliegtuig in kan nemen?
ik wil in november naar America voor een lange afstandsrit en wil mijn vest meenemen..
Het is een "raar voorwerp" denk ik als ze de koffer doorlichten bij de douane en ik ben bang dat het me
problemen gaat opleveren..iemand ervaring mee?
groet Mieke.

Azmay

Re: met de Hit air in het vliegtuig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:56

In je koffer denk ik niet dat het een probleem geeft, in je handbagage zal het patroon niet mee mogen. Je mag ten slotte ook deo etc in je koffer hebben.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:58

dat moet in je koffer, als ze vragen er over hebben na de scan dan halen ze je bij de douane wel eruit, neem wel even de gegevens mee erover, handleiding etc. dan kan je dat laten zien als ze vragen hebben, in je handbagage mag die zeker niet mee en dan moet je hem thuislaten

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:58

Ik ben bang dat de douane geen voorwerpen onder hoge druk in de cabine zal willen hebben, ivm eventueel explosiegevaar. Deo is natuurlijk een stuk minder hoge druk.
Maar misschien kun je het beste even naar de douane op schiphol bellen, daar kunnen ze je vast meer vertellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:59

Vest wel maar het patroon, zou daar toch even goed naar informeren en misschien kun je in Amerika die patronen goedkoop los kopen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:00

Stuur anders een email naar de luchtvaartmaatschappij dan heb je meteen het juiste antwoord.

annedv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:11

Ik zou even naar Schiphol bellen, heb je meteen een antwoord!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:16

Sowieso het patroon uit het vest draaien voor de zekerheid zodat het nooit zo kan activeren.
Al is het maar voor het gevoel van het personeel op het vliegveld.
Ik ben naar turkije geweest met een zwemvest met luchtpatroon.
In de handbagage mag het niet, dus ruimbagage, maar in turkije raakten ze nog net niet in paniek toen ze het ding op de rontgen zagen bij betreden van het vliegveld, dus zorg dat je er makkelijk bij kunt bij de controles. :j
Dus eruit draaien, patroon in de ruimbagage. :)

simooonnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:57

De douane is heel streng in Amerika! De bagage wordt, nadat het is toegelaten in Nederland, ook nog gecontroleerd in Amerika. Ze zijn daar bang voor terroristische aanslagen en laten veel dingen écht niet door. Ik zou dus ook voor de zekerheid even je luchtvaartmaatschappij bellen.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:31

Ik vrees dat je patroon niet door de douane gaat raken, er zijn juist nog nieuwe regels uitgevaardigd om aanslagen te voorkomen.

Nu hoeft dat geen probleem te zijn, je mag een tocht in Amerika niet vergelijken met een tocht te paard hier in Europa .
De paarden hebben een cool, rustig karakter, zijn deze tochten gewoon en je rijd soms uren of zelfs dagen aan een stuk zonder mensen tegen te komen.