Mijn moeder en ik vroegen ons af of het mogelijk is om een ongeschoren tinker een vliegendeken op te doen, of dit niet te warm is?
Uiteraard kan dit, (bijna) alle paarden die in de zomer een vliegendeken op hebben zijn niet geschoren.
xSiep schreef:Uiteraard kan dit, (bijna) alle paarden die in de zomer een vliegendeken op hebben zijn niet geschoren.Oké mooi, bedankt voor je hulp!
Volgens mij worden paarden over het algemeen genomen niet geschoren in de zomer. Dus een vliegendeken zonder scheren is heel gangbaar. Kan prima.
Het moet uiteraard wel echt een vliegendeken zijn, die zijn dus niet waterdicht en heel dun, het liefst in een lichte kleur
Ja hoor kan prima. Mijn tinkertje loopt lekker met pensioen in de wei, ongeschoren met een dunne vliegendeken op.
Ja hoor, kan prima. De vliegendeken is zo dun en er komt zoveel lucht doorheen dat het voor het paard zo goed als geen verschil maakt.
Gaat prima. Ik rij een ongeschoren Tinker bij met een kale plek op z'n kont, dus hij moet altijd een deken om i.v.m. verbranden/vliegen.
Ja, waarom niet?Ik heb een Tinker x Fries kruising, die staat dit jaar ook (voor het eerst onder een vliegendeken, waarom zou dat niet kunne, gewoon een grote maat bestellen.