Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Gelukkig heb ik het überhaupt nog nooit meegemaakt 

GreaseMonkey schreef:Leuke theorie van die paardentandarts hoor, en als je bakstuk breekt zal je bit inderdaad vast wel blijven liggen met een sperriem. Maar in welke situatie breek je een bakstuk, waarbij niet de sperriem van de neus getrokken is?Gelukkig heb ik het überhaupt nog nooit meegemaakt
_San87_ schreef:Mijn paard gaat nog wel eens op de teugels staan nadat ik eraf gedonderd ben. Gek genoeg nooit een kapotte sperriem (die overigens zo los zit, dat mijn vingers er makkelijk tussen kunnen), maar wel altijd één of twee kapotte bakstukken, dan wel kopstukken.
GreaseMonkey schreef:_San87_ schreef:Mijn paard gaat nog wel eens op de teugels staan nadat ik eraf gedonderd ben. Gek genoeg nooit een kapotte sperriem (die overigens zo los zit, dat mijn vingers er makkelijk tussen kunnen), maar wel altijd één of twee kapotte bakstukken, dan wel kopstukken.
(uit nieuwsgierigheid:) Waar zit je sperriem na zo'n incident?
. GreaseMonkey schreef:ik zie het... bijzonder... gelukkig nog nooit een gebroken bakstuk gehad terwijl je er nog op zat (en het dus echt belangrijk werd dat het bit ongeveer bleef liggen waar het hoort)?
. Als het het bakstuk of het kopstuk niet is, dan wel de teugel. Maar nooit de sperriem. _San87_ schreef:Nee, gelukkig niet. Mijn paard is een brekepoot, ik verzorg mijn tuig goed, dus versleten was het niet. Maar zoveel kracht kan zelfs het beste leer niet aan, helaas. Als het het bakstuk of het kopstuk niet is, dan wel de teugel. Maar nooit de sperriem.
MorganeR schreef:Als ik het me een beetje goed kan voorstellen komt er ook in eerste instantie geen druk op de sperriem, dus de grootste druk zal al afgenomen zijn tegen de tijd dat de rest geknapt is en niet veel meer over blijven voor de sperriem qua druk om op te vangen.
.