[WN] westernzadel voor tinker

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

simbadior

westernzadel voor tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:02

Hallo,

Ik heb een vraagje ik ben voor mijn verzorgtinker opzoek naar een westernzadel... De ruimte tussen de concho's moet ongeveer 29cm zijn en de maximale lengte 65cm. Voor een maximum prijs van ongeveer 400 euro... hebben jullie tips? Ik zat ook te kijken voor een wintec western heeft iemand hier ervaring mee? Of is er iemand omgeving ridderkerk die goed is in zadelspassen.. Hier in de omgeving passen ze alleen dressuurzadels namelijk..

Groetjes Melissa

DubbelFun

Re: westernzadel voor tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:21

Ik denk niet dat de ruimte tussen de concho's 29 cm is, dat zou 11+ inch zijn en dat is méga-breed. :D Zelfs een trekpaard is niet zo breed.
Verder zul je voor 400 euro niet veel goeds tegen komen en zeker niet in die breedte.
Wintec gaat iig niet zo breed zijn.
Misschien dat boomloos een optie is; die zijn goedkoper en heb je ook meer aanpassingsmogelijkheden vwb de breedte.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:13

Ik zou even doorsparen als ik jou was en dan eveline laten komen.

Ik heb zelf een Continental Equiflex Short & wide, maar de tweedehands waarde ligt nog om en nabij de 1000 euro.

simbadior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:27

DubbelDun schreef:
Ik denk niet dat de ruimte tussen de concho's 29 cm is, dat zou 11+ inch zijn en dat is méga-breed. :D Zelfs een trekpaard is niet zo breed.
Verder zul je voor 400 euro niet veel goeds tegen komen en zeker niet in die breedte.
Wintec gaat iig niet zo breed zijn.
Misschien dat boomloos een optie is; die zijn goedkoper en heb je ook meer aanpassingsmogelijkheden vwb de breedte.

Ik heb in de winkel een zadel gekocht en die was 25cm schouderbreedte en die was te krap...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:45

Dan zou ik wel eens een foto van de voorkant willen zien met een meetlatje erbij :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:37

Ik gok dat jij dan niet de breedte tussen de concho's hebt gemeten want die is van mijn zadel met x-full quarter boom nog maar 18,5 cm ofwel 7 1/4" :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:56

DianneM schreef:
Ik zou even doorsparen als ik jou was en dan eveline laten komen.

Ik heb zelf een Continental Equiflex Short & wide, maar de tweedehands waarde ligt nog om en nabij de 1000 euro.

Als dat past. Volgens mij staat er op mp nu eentje in nette staat voor 690 euro.

29 tussen de conchos wordt hem niet. Ik zou toch even doorsparen en dan goed een zadel laten passen, want die 400 euro is weggegooid geld en echt zonde als je straks iets hebt wat slechte kwaliteit is en niet past.