Gaan springschoenen helpen?Zoja welke voor een B pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Gaan springschoenen helpen?Zoja welke voor een B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 18:32

Hoi,
Mijn pony tikt, als hij iets spannend vind of druk is, zijn eigen aan. Ik weet echter niet of hij met zijn achterbenen tegen zijn voorbeen komt of met zijn linker voorbeen tegen zijn rechter voorbeen. Hij staat niet op ijzers.
Het zit een cm of 2-3 boven zijn hoef, een deeltje aan de binnenkant van zijn been en een ander deeltje vh wondje in zijn koot zegmaar.. Het wondje is meestal een cm of 2-3 lang.
Vaak heeft hij het bij het longeren en op nieuwe plaatsen omdat hij het dan spannend vind en wat drukker wordt, terwijl hij dan toch echt peesbeschermers om heeft, het is daar dus net onder. Hij staat wel gewoon recht op zijn benen en maait ook niet met zijn voorbenen bij het lopen. Het is dus geen foute beenstand ofzo..
Hij heeft nog nooit springschoenen om gehad dus ik weet ook niet de maat. Welke merken vallen klein? Ik neem aan dat bv een S van BR niet gaat passen..
http://i181.photobucket.com/albums/x153 ... 65ab6f.jpg Dit is een foto van de desbetreffende pony (het rood cirkeltje daar heeft hij meestal een wondje)

Ik hoop op fijne reacties die mij verder kunnen helpen met dit probleem :)

Ababe

Re: Gaan springschoenen helpen?Zoja welke voor een B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:11

Ik weet niet of springschoenen hoog genoeg zijn voor die plek, ik heb die van mij iets lager zitten volgens mij. Maar ik zou het zeker proberen, als dat de oplossing is dan is het fijn!
Over de maten durf ik niks te zeggen, ik heb voor mijn KWPN L van Eskadron en M van BR.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:13

Lauraa90 schreef:
Ik weet niet of springschoenen hoog genoeg zijn voor die plek, ik heb die van mij iets lager zitten volgens mij. Maar ik zou het zeker proberen, als dat de oplossing is dan is het fijn!
Over de maten durf ik niks te zeggen, ik heb voor mijn KWPN L van Eskadron en M van BR.

Ja heb er geen liggen dus zou ze moeten kopen. Vandaar dat ik eerst wil weten of het helpt want ga ze niet kopen en dat ze dan niet helpen.. Zal morgen een foto maken van het wondje, dan is het wat duidelijker

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:14

Je zou kunnen kijken voor springschoenen met een bontrandje (lamsvel). Die zijn dan wat hoger dan de gemiddelde springschoen. Erg fijne dingen en ook nog lekker zacht.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:16

MilouNigel schreef:
Je zou kunnen kijken voor springschoenen met een bontrandje (lamsvel). Die zijn dan wat hoger dan de gemiddelde springschoen. Erg fijne dingen en ook nog lekker zacht.

Ja zat ik ook al te denken. Het is nl uitverkoop bij de ruitershop hier in de buurt. Misschien dat ik daar dan even kan kijken. Hoe hoort een springschoen nu precies te zitten, heb jij misschien een voorbeeldfoto? Dan meet ik morgenvroeg eerst even zijn voet op (omtrek en lengte) zodat ik zeker weet dat ik de goede maat mee neem want ruilen mag denk ik niet in de uitverkoop.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:20

Als ik de plek zo zie vermoed ik dat hij zijn voorbenen aantikt met zijn achterbenen. Vaak als ze iet spannend vinden gaan ze showen en letten ze niet meer echt op waar ze hun benen neer zetten. Denk ik elk geval wel dat springschoenen hierbij gaan helpen. We even in de gaten houden dat die springschoenen het huidige wondje niet steeds open schuren.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:23

Ja klopt hij gaat dan wat vlotter lopen en vooral in de draf hoor ik geregeld een klap tegen zijn peesbeschermer komen..
Klopt wondje lijkt echt meer op een open blaar of ruwe schaafwond dan op een wondje, het vel is er gewoon volledig af, het bloedde nadien ook niet meer maar was echt roze. Het was ongeveer 3cm lang en niet heel breed en toch zat de onderkant van zijn peesbeschermer en de binnenkant van zijn voet+hoef onder het bloed en z'n andere been ook nog.. Had dus best wel hard gebloed maar na het afspuiten bleek het maar om een klein wondje te gaan.

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:25

Mijn D- pony heeft een M van Br en een L van harry's horse. Dus qua maten zou je toch even moeten passen!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 19:26

josje12345 schreef:
Mijn D- pony heeft een M van Br en een L van harry's horse. Dus qua maten zou je toch even moeten passen!

Heb je misschien een foto hoe ze moeten zitten? Dan kan ik zijn voet opmeten en vergelijken in de winkel..

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:03

Voor mijn haf heb ik de maat L omdat het bontrandje ook wat "ruimte" in neemt. Ze horen gewoon te zitten als normale springschoenen. Die van mij hebben een bolletje aan de binnenkant wat in de kootholte zit daardoor blijven ze ook stil zitten en schuiven ze niet.

Even een voorbeeldfoto van google
Afbeelding

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 20:10

Ok, thanks voor de foto. Ga morgen eens kijken wat ze kosten en sowieso even kijken welke maat ik moet hebben

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 00:05

MelissaV schreef:
Ja klopt hij gaat dan wat vlotter lopen en vooral in de draf hoor ik geregeld een klap tegen zijn peesbeschermer komen..
Klopt wondje lijkt echt meer op een open blaar of ruwe schaafwond dan op een wondje, het vel is er gewoon volledig af, het bloedde nadien ook niet meer maar was echt roze. Het was ongeveer 3cm lang en niet heel breed en toch zat de onderkant van zijn peesbeschermer en de binnenkant van zijn voet+hoef onder het bloed en z'n andere been ook nog.. Had dus best wel hard gebloed maar na het afspuiten bleek het maar om een klein wondje te gaan.

Mijn b pony heeft ook vaak blaren en ben dus ook springschoenen met bond er in gaan gebruiken en heeft er nu geen last meer van :) hij heeft maat s of xs

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 08:43

Ok dank u, ik ga vandaag naar de ruitershop om er te kopen. Heb zijn voet opgemeten dus dat komt wel goed.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:01

Ik heb voor mijn B-pony springschoenen van de decathlon.
Deze:
http://www.decathlon.nl/springschoenen- ... 38378.html

En in het bruin:
Afbeelding

Ze hebben een vrij hoge rand waardoor ze erg goed beschermen, zonder dat bont dat steeds vies word bij dagelijks gebruik.
Ik doe ze gewoon eens in de zoveel tijd in de wasmachine en ze zijn weer als nieuw!
OP deze foto zie je wel een beetje:
Afbeelding

Dianebekkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 09:03

Ts, welke springschoenen heb je nu uiteindelijk gekocht?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 09:23

Nog niks had er van euroriding gekocht maat S maar die warem veelste groot en in die winkel waren dat de kleinste. Enkel de rubberen waren kleiner maar daar zat geen bontrand in.