Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mette schreef:Bedankt voor alle reacties. Ook hier is weer een verdeling te zien.
@nina88: bedankt voor je link, is het complete artikel ook op internet te vinden? Ik ben erg benieuwd!
Tegenwoordig zijn er toch ook zadelmakers waarbij je rijdt met een pad/dekje die de druk meet? En dat kan je achteraf terug kijken. Is dat nooit gedaan met een bontje eronder en een keer zonder bontje? Dan zou je toch wel (als er verschil is) het moeten zien!
Het zou mij bijvoorbeeld fijn lijken voor een paard om een bontje onder een springzadel te leggen. Het zadel past, maar het lijkt mij gewoon zachter.
Celine_Famke schreef:Een bontje zal je alleen zien bij paarden die een zadel hebben die niet volledig past.
Ik heb bijvoorbeeld een zadel met verwisselbare boom. Zadelmaker had aanbevolen een iets te grote boommaat erin te doen zodat ze qua spieren van de rug er nog onder kan groeien. Daarom heb ik nu een bontje eronder, omdat de boom nu eigenlijk nog te breed is.
Ongeveer na de zomer oid kan ik zonder bontje rijden.
nina88 schreef:Het lijkt nu alsof ik alleen op dit topic gereageerd heb op om reclame te maken..Maar wij hebben ook zulke dekjes in ons assortiment Def. Een shockproof dekje bijvoorbeeld. Heel apart materiaal is dat. Het is luchtdoorlatend en schokabsorberend.
Overigens ook een dekje van shockproof materiaal met bont onderlegd. Die zou ik ook wel eens willen proberen met zo'n drukmeter.
Mette schreef:Het zou mij bijvoorbeeld fijn lijken voor een paard om een bontje onder een springzadel te leggen. Het zadel past, maar het lijkt mij gewoon zachter.
ilsz schreef:In aanvulling op mijn eerdere reactie: ik vroeg me ook af of het dan niet smaller zou worden (en m'n passende zadel vervolgens met bontje te krap zou worden), maar de zadelmaker gaf aan dat het zadel alleen hoger komt te liggen.
nina88 schreef:Het lijkt nu alsof ik alleen op dit topic gereageerd heb op om reclame te maken..Maar wij hebben ook zulke dekjes in ons assortiment Def. Een shockproof dekje bijvoorbeeld. Heel apart materiaal is dat. Het is luchtdoorlatend en schokabsorberend.
Overigens ook een dekje van shockproof materiaal met bont onderlegd. Die zou ik ook wel eens willen proberen met zo'n drukmeter.