Oh ik ben echt een dikke muts! Ik weet het niet meer. Rij al meer dan 15 jaar maar weet het niet meer! Als een beugel gewoon hangt aan het zadel (dan kunnen je tenen er zeg maar niet in omdat je je voeten dan helemaal naar binnen moet draaien) als je hem dan vast pakt moet je je pols dan naar links of rechts draaien.aan de opstap kant. Weet niet goed hoe je het moet uitleggen. Haha erg dit, ik hoop dat jullie snapoen wat ik bedoel. Ik heb de beugels en riemen laatst afgehaald en nu zitten ze er volgens verkeerd om aan. Het ziet er raar uit
Anoniem
Geplaatst: 24-06-14 19:14
Ik doe altijd naar links. Dus de bovenkant (zichtbare kant als hij gewoon langs het zadel hangt) naar mijn been toe.
Het is ook makkelijk fe zien wanneer jouw voet in de beugel zit. Als het goed is, 'omsluit' de riem jouw been. Wanneer dit verkeerd is, dan loopt de riem niet evenwijdig aan jouw been.
Ik heb er van die blokjes inzitten die schuinlopen duscals ik ze andersom zit het ook raar haha. Hoe ingewikkeld wil je het hebben haha
Leen
Geplaatst: 24-06-14 20:27
De voorkant gaat altijd naar de buitenkant. Dus als je je tenen naar binnendraait dat je dan gewoon zo je voet in je stijgbeugels kan steken. Anders zou je met je voet achter je stijgbeugel in moeten gaan.
Als je ze de andere kant op zou draaien, zou de rand van de beugelriem in je scheenbeen prikken. De beugelriem moet parallel aan je scheenbeen lopen.
appiesjappie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-14 18:14
Ik heb ze maar gauw omgewisseld Haha. Ik denk dat ze goed zitten. Ik heb nu de dikste kant van de blokken aan de voorkant zitten. En als ik nu zou opstappen zitten mijn beugels meteen goed. Met de dikke blokken aan de buitenkant.