Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Goyaja schreef:Ik heb bij ons op de shet altijd met westernzadeltje gereden, maar daar zit je fijner op door dan dat je lichtrijdt (ik tenminste). Een Pinokkiozadeltje is wel heel geschikt voor jonge kinderen en is lekker klein dus past goed op een Shetlanderrug
Zilfstar schreef:Dan zou ik zeggen ponyzadel. Westernzadel heeft knop neem ik aan en dat doet best pijn als ze de balans nog moeten zoeken in het lichtrijden.
Wat je zelf ook al zegt, je kunt evt korter neerzetten. Maar pas daarmee wel op, veel steken dan hun benen vooruit. xIirtJj schreef:PonyzadelWat je zelf ook al zegt, je kunt evt korter neerzetten. Maar pas daarmee wel op, veel steken dan hun benen vooruit.
Goyaja schreef:Excuses, niet helemaal goed gelezen dan. Ik vind het wel moeilijk hoor, want op een springzadel zit je niet zo lekker met lange beugels, terwijl je daardoor wel beter op je zit leert rijden... Ik zou zeggen het zadel wat het beste ligt. Kinderen leren natuurlijk wel veel van verschillende zadels...
Ik heb het idee dat ze aan het westernzadel niet genoeg steun heeft om correct te kunnen lichtrijden omdat de beugels te lang zitten.Angela schreef:Zijn er aan het westernzadel niet op een of andere manier gewone beugels te maken die dan wel korter kunnen? Want met lange beugels ga je nooit goed leren lichtrijden, het kind zal al snel op de tenen gaan staan, en dat wil je juist niet hebben.