premier equine beschermers voor buitenrit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spessie

premier equine beschermers voor buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 08:22

Hoi,

Ben deze beschermers al vaker tegen gekomen in verschillende topics.
Ben er over aan het denken om deze beschermers aan te schaffen. Maak regelmatig langere buitenritten en zoek dus iets wat goed ademt en waar de pezen dus niet te warm onder worden. Daarnaast wil ik ze graag gebruiken voor springen.
Heb er op de buitenrit liever niets om, maar ze is nog jong en tikt zich nog regelmatig aan (en af en toe is ze wat onstuimig :) ).
Heeft iemand ervaring met gebruik van deze beschermers als je ze langere tijd om hebt, qua temperatuur en pasvorm. Ze heeft rechtvoor aan de binnenkant een schiefel, dus moet niet gaan schuren.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

IrishDraught

Re: premier equine beschermers voor buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:07

Ik heb de beschermers voor (oefen) crossen en mijn paard heeft op 1 been een flink litteken (ooit gehecht) maar dit schuurt niet (voorkant achterbeen) misschien dat je daar wat aan hebt.

Benen blijven mooi droog

Als ik spring of buitenrijdt heb ik gewone peesbeschermers om (tekna) maar ook daar geen/amper warme benen.

nina88

Re: premier equine beschermers voor buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 14:48

Wij hebben de beschermers ook in ons assortiment en ik kan merken dat er steeds meer vraag naar dit soort beschermers komt. Het ademende aspect van deze beschermers is wat heel veel mensen aanspreekt.

Je kunt de beschermers gerust langere tijd om de benen laten zitten. Alle beschermers zullen altijd warmer zijn dan wanneer je niets om de benen doet, maar deze beschermers zijn zeker een stuk minder warm dan de gangbare beschermer. Ik gebruik ze zelf ook bij mijn eigen paarden en ben er erg tevreden over.

Overigens heeft Premier Equine ook andere (soms nog wat goedkopere) beschermers die goed ademen. Uiteraard bieden de Eventingbeschermers meer bescherming dan de andere beschermers, maar mocht je een goedkopere optie zoeken, dan bieden de meeste andere beschermers meer dan genoeg bescherming voor een rustige buitenrit.
Alle beschermers hebben naar mijn mening een erg mooie pasvorm.

Mocht je meer informatie willen hebben, stuur me gerust een berichtje.