Dubbele zadeltassen, welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Evelien

Dubbele zadeltassen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 20:26

Hallo,

omdat ik vaak lange buitenritten maak met mijn paard, wil ik graag een zadeltas aanschaffen. Het liefste zou ik een dubbele zadeltas willen, ik heb al wat gezocht en kwam bij deze tassen uit:

1. Afbeelding

Imperial Riding Zadeltas Dubbel met 2 Flessen productomschrijving

Handige zadeltas vervaardigd uit sterk, goed reinigbaar Cordura.
Dubbel uitgevoerd, wordt bevestigd aan het zadel met riempjes.
Uitgevoerd met extra flessen houders en twee drinkflessen.
Kleur: Zwart
Maat (lxbxd): 24x20x7cm

2. Afbeelding

Pfiff Dubbele Zadeltas Nylon Zwart productomschrijving

Voorzien van waterdichte laag. 100% polyester.
26 cm x 33 cm x 9,5 cm.

3. Afbeelding

Waldhausen Dubbele zadeltas

Deze 3 zijn niet te duur, onder de 30 euro. Meer geld wil ik er ook niet aan uitgeven. Nummer 3 hoort aan de voorkant te zitten las ik, maar dit lijkt me niet erg lekker liggen voor het paard? Als iemand ervaringen heeft, en me wil helpen met een keuze maken hoor ik het graag! :D

Overigens heb ik een dressuurzadel!

Groetjes Evelien

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:52

Als je het niet erg vindt om te investeren, zou ik eerder gaan voor een Stowaway. kwalitatief goede zadeltassen, ruuiiiim voldoende plak voor vanalles én het zit gewoon veel fijner op het paard gepakt. Geen gehobbel en geklots. Hier staan ook wel wat tips:
[BRT] Zadeltassen do en dont's en ze zijn hier wel te koop: http://outdoorruitersport.nl/webshop/

Anoniem

Re: Dubbele zadeltassen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:19

Daar zou ik ook voor kiezen. Maar die zijn wel een aardig stuk duurder, dan jouw aangegeven budget.

Zelf heb ik voortassen van stowaway en dacht eerst ook "dat kan toch niet fijn zijn voor het paard"...
Maar het ligt mooi stil.
Gebruik ze niet heel vaak,maar als het warm weer is gaan ze op een langere rit mee,kan iig 2 flesjes water meenemen dan.

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:23

Ik zou de eerste doen!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 18:31

Ik heb niet zo'n groot budget, wil tot de €30,- gaan. Vandaar dat ik alleen deze 3 erop heb gezet. Heb de 1e uiteindelijk toch besteld, bedankt voor jullie reacties! :) Las goede recensies over deze tas.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:34

Ik heb die eerste ook. Prima tassen! Maar zet tijden rijden bidons wel vast met eenn touwtje anders ben je ze misschien kwijt.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:43

Ik heb ook die eerste, maar de bijgeleverde bidons zijn inderdaad drama. Ze stuiteren er inderdaad zo uit :') Ik had er uiteindelijk 1 lek en 1 ben ik er kwijtgeraakt. Dus proberen vast te zetten met een touwtje ofzo.
Tip: ik heb uiteindelijk van die grote Camelpak flessen van de Bever erin gedaan. Kan veel meer water in (handig als je veel drinkt of als je ook je paard onderweg nog wat te drinken wilt geven (wel voor een opvouwbare emmer oid zorgen dan). Omdat die flessen ook veel breder en groter zijn, passen ze er precies in, en stuiteren ze er niet uit.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 18:41

Fijn om te horen dat het goede tassen zijn! :D Ik had het al gelezen bij de recensies inderdaad van de bidons, zat zelf te denken aan een lap eronder naaien. :) Roadracer: Waar zou ik een opvouwbare emmer kunnen kopen? Wist niet eens dat dat bestaat! Is dat erg prijzig?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:48

Ik heb ook de eerste. Vind er 1 nadeel aanzitten en dat is dat de 2 ringetjes, die boven de tassen zitten, onder de kussen komen, onder het zadel

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:52

Ik heb de eerste.
Opzich wel fijne tassen, maar als er niks in zit stuiteren ze enorm.
Als het wat zwaarder bepakt is, is beter, maar het blijft niet stil liggen.
Ook kan je di bidons wel thuis laten want die vliegen na 2 drafpassen al uit je tas..

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:18

De eerste ziet er het fijnste uit, zelf heb ik er geen ervaring mee, maar je kan m geloof ik wel goed vastklinken. Een vriendin heeft m ook en die is er erg tevreden mee.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 08:48

_Evelien schreef:
Fijn om te horen dat het goede tassen zijn! :D Ik had het al gelezen bij de recensies inderdaad van de bidons, zat zelf te denken aan een lap eronder naaien. :) Roadracer: Waar zou ik een opvouwbare emmer kunnen kopen? Wist niet eens dat dat bestaat! Is dat erg prijzig?

Hoi, kun je bijv. wel bij Bever of een kampeerwinkel vinden, hoeven niet duur te zijn.
Je hebt echte emmervormen, zoals http://www.kampeermarkt.com/Waterzak-opvouwbaar-9ltr..html
Maar ook opvouwbare wasbakken, kunnen ook prima geschikt zijn:
http://www.bever.nl/bo-camp-wasbak-opblaasbaar-1476a50001?id_colour=5806
Ze hebben ze in allerlei soorten en maten, beetje zoeken wat je wilt: moet het superklein opvouwbaar zijn, uit zichzelf rechtop blijven staan, enz.