Nika vliegendeken voor excemer geschikt? Of ander merk tips?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Nika vliegendeken voor excemer geschikt? Of ander merk tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 18:55

Hoi,

Ik vroeg me af of er mensen zijn met een excemer die ervaring hebben met de nika vliegendekens?
Ik ben namelijk op zoek naar een deken die bij voorkeur niet over het hoofd aangetrokken moet worden en niet te warm word in een kleine maat (moet pony nog opmeten maar ik gok 110 of 115 onderlengte).
Zou de nika deken geschikt zijn? Of hebben jullie andere tips?

Dankjewel!

boeflover

Re: Nika vliegendeken voor excemer geschikt? Of ander merk tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 19:00

Ik vind trouwens net ook nog de Rambo buzz off deken, ook deze niet specifiek tegen excemer, wel in kleine maten te krijgen.. Beschermd deze evt voldoende? (Of maakt het weinig verschil met de nika qua maaswijdte)

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:11

Voor een eczemer is een gewone vliegendeken niet voldoende. De maaswijdte is te groot. Investeer liever in een echt goede deken, hebben jullie beide meer plezier van. Ik gebruik voor mijn merrie de Rambo Sweet Itch hoody het meest, maar ik moet er wel even bij zeggen dat ze geen eczeem heeft, is preventief omdat ze van IJsland komt. Dus ook heel belangrijk dat de knutten er niet bij kunnen komen, maar geen ervaring met de deken op een paard dat schuurt.

De Hoody is ook in kleine maten verkrijgbaar.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:21

ik heb de sweet itch hoody op mijn inmiddels overleden fjord gehad. hij had eczeem en insuline resistentie en schuurde zich compleet open zonder deken.
deze beschermde hem super. heb er op een gegeven moment 1 bij gekocht zodat jk de andere kon wassen. tis een flinke klap geld maar werkt perfect.
enige wat hij gesloopt heeft was het klittenband van de bovenste nek sluiting maar die konden we vrij makkelijk zelf weer vervangen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:10

ik volg even, ook wij zijn zoekende naar een eczeemdeken in maat 115 (onderlengte).

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:14

Mijn paard met eczeem heeft ook de Rambo Sweet Itch Hoody op. Hele stevige en fijne deken! Ben er zeer over te spreken, mijn paard sloopte voorheen alle andere dekens namelijk. Deze is nog heel! Behalve de sluiting bij de borst (klitterband), heeft ze al 2 keer gesloopt, maar daar zitten nog 2 gespen dus dat kan niet veel kwaad en het kan zo weer gemaakt worden zelf!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 20:28

de sweet itch hoody is niet in zulke kleine maten te verkrijgen helaas.. (of als jullie een adres weten waar wel, maar ik kan hem niet kleiner vinden als 130 cm.)

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:48

Ik gebruik ook de rsih, maar ik wil graag de shire proberen. Die voelt ook goed en is een stuk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:56

Je zou Josie eens kunnen pben of zijn aan die maat kan komen van de rsih :j
Ze is ook nog eens zeeeer gunsig met de prijzen :j

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:55

Ik zag vandaag een vliegendeken van Masters met elastisch halsdeel, buikflap en bevestiging aan de hals voor het halster. Hierbij wordt vermeld dat de deken ultra fijnmazig is. Ik zit eraan te denken deze te bestellen voor mijn eczemer. Wat denken jullie van deze deken? (Nu in de aanbiefing voor 45)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:09

Ik heb bij Agradi de Pagony eczeemdeken gekocht. De tweede een jaar later erbij gekocht toen hij in de reclame was. Ik geloof dat ze € 70,00 excl. verzendkosten kosten.

Ik was heel tevreden over die dekens. Ik had hem voor mijn B-pony. Ik meen dat hij klein viel.
Geen idee of de dekens nog heel zijn na al die jaren. Ik heb ze met de pony meegegeven toen ik haar verkocht. Zou je kunnen navragen bij Femmiel hier op Bokt. Zij heeft een aantal jaar geleden Bonny van mij gekocht met de 2 dekens.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:14

Die pagony eczeemdekens.. Geen succes bij de mijne(had geen eczeem maar deed afentoe wel wat jeuken) dag 1 al kapot, volgende dag nieuwe gehaald, haal meneer uit de wei, weer kapot :+
Toen gewoon een qhp vliegendeken met hals en buikflap, werkte prima.
Alleen weet dus niet of het werkt op een eczemen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:26

Ervaring met nika vliegen dekens. Nooit meer. Mijn paard had zoon bos manen dat nu allemaal door een stomme deken kapot is. Heb nu een amigo gekocht die krijgt ze straks om.

Dus als je deze nika omdoet gaan de haren sowieso stuk! Ook vrij warm spul!