Materiaal singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Materiaal singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:17

Ik heb voor mijn zadel momenteel een bontsingel(merk weet ik niet), waarvan bont afneembaar is.
Om de paar ritjes haal ik het bont eraf om het even schoon te maken want ik vind dat het best snel vieze/harde plekken krijgt.

Nu wil ik er een singel bij en twijfel een beetje wat voor één.
Eerst wilde ik leer maar na een fikse wond vorig jaar na een leren singel ben ik afgeknapt...

Dus het moet neopreen of katoen/nylon oid zijn.
Mij spreken oa de supersingel van FRA aan, de Wintec Elastic, de Thorowgood, de BR fluwelen singel maar ook de ouderwetse singels van dat katoen achtige.

Wie kan me wat aanraden?

Princesj

Re: Materiaal singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:19

Ik heb een Wintec Elastic, ideaal, je kunt ze na het rijden gewoon even afspuiten zodat ze schoon en fris blijven.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:26

Ik heb gewoon de simpelste neopreen singel bij de divoza gehaald en is prima.
Na het rijden even onder de slang om de ergste modder eraf te spoelen en hij is weer bruikbaar.
Eventueel kunnen ze in de wasmachine maar dan zou ik ze wel in een kussensloop ofzo doen omdat de gespen wat schade kunnen veroorzaken.

Katoenen singels ben ik niet zo'n fan van, die gaan vrij snel schuren.

Leer kan fijn zijn, mits je het goed onderhoud. Als het gaat scheuren dan krijg je lelijke schuurplekken.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:27

Ik heb een paard wat ook doorloopt op leer en nu de Wintec Cair singel, niet goedkoop maar wel effectief.

aldadiender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:33

Ik heb de thorowgood singel gehad, hele fijne singel. Echter kwamen er na een half jaar wat scheurtjes in, vlak achter de oksels, dus toen heb ik hem weggedaan. Daarna heb ik er een bij EJ gehaald, die er veel op leek, maar dan met elastiek. Had er geen hoge verwachting van, maar deze blijft heel goed en is niet duur. Is wel voor veelzijdigheids zadel.
http://www.ej.nl/products/10000008/1200 ... +BOJON+AIR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:35

Ik heb een dressuur singel nodig iig.

Leer durf ik echt niet meer, die ik had was dus gewoon te stug aan de randen voor de huid van mijn pony...was een Kieffer. En was nog zgan...

Ik rijd vrijwel altijd buiten(bak of vooral bos),dus goed te reinigen is wel fijn...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:45

Ik heb een neoprene singel van Imperial Riding, niet duur maar wel erg fijn en makkelijk schoon te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:57

Tussen al dat neopreen zal dan niet zoveel verschil zitten denk ik ?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:10

Dat durf ik niet te zeggen, geen idee.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:21

Ik rijd met een neopreen singel van Thorowgood, bevalt me prima! Heb nu ook geen last meer van schuurplekken :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:21

Wij rijden alleen maar in het bos :)

Ik denk niet dat er veel verschil tussen de ene neopreen singel en de andere zit.
Misschien is de afwerking net iets netter, betere of mooiere gespen, wat breder en wat minder breed en natuurlijk de prijs.

Wel moet je ze regelmatig schoon maken, want ook deze singels krijgen soms harde plekken door opgedroogd vet en zweet.
Ook moet je in de gaten houden of er geen gaten in komen, hiervan worden de randen ook snel hard door vuil.

Maar de meeste zijn niet zo duur, begint volgens mij rond de €30 dus kan je ook makkelijk een nieuwe halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:41

Heb ze vroeger ook altijd wel gehad, de thorowgood hád ik en was ook fijn.

Ga dan idd maar gewoon een keus maken..

edit: de supersingel van FRA, kent iemand die ook?

BeatTheElite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:24

Ik rij met Wintec elastic onder mijn dressuurzadel. Geen wondjes en andere narigheid, wil geen andere singels meer!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:08

http://www.divoza.com/mobiel/collectie/ ... leder.html
Deze heb ik gehad. Super zacht leer en druk wordt over beide singelstoten gelijk verdeeld. Echt veel zachter dan kiefer!

FRA ook gehad. Wel fijne singel maar heb je niet anatomisch en up krijgt wondjes van rechte singels doordat haar singelplek vrij ver naar voren licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:49

Klopt die eerste heb ik ook lang gehad maar toch als je vrijwel altijd buiten rijdt ook door modder en plassen vind ik leer niet helemaal ideaal